קבלו 40% הנחה
🔥 אסטרטגיית המניות ענקיות הטכנולוגיה, שבוחרת מניות באמצעות ה-AI שלנו, עלתה 7.1% עד כה בחודש מאי. הצטרפו לאקשן כל עוד המניות לוהטות.קבלו 40% הנחה

שוקי ההון במצב מורכב, אך זאת התקופה לאיתור הזדמנויות

התפרסם 17.01.2024, 12:42

| אלי אייזן, אסטרטג ראשי בטראסט קפיטל מבית ההשקעות גלובלנט |

כשמסתכלים על המגמה החיובית שהסתיימה בשנת 2023 בשוקי ההון, בארץ ובארה"ב, קל לפספס את הדילמות העמוקות הטמונות בעתיד הקרוב.

סוחרי שוק ההון ופעילים בתחום נתקלים בשאלות קשות: האם המגמה החיובית תימשך, או האם סביבה כלכלית מורכבת ומאתגרת תביא לעצירה, לפחות במחצית השנה הראשונה של 2024?

בארצות הברית, השוק ההון עבר סערה של רגשות לאחר פרסום מדד המחירים. בעוד שנתוני אינפלציה גבוהים מהצפי הטילו ספקות לגבי הורדות הריבית, נתוני PPI נמוכים מהצפי הקלו על הלחץ.

השוק הגיב בהורדת תשואות על האג"ח הממשלתי, והסיכוי להורדת ריבית במרץ עלה ל-80%. אנליסטים ומודלים סטטיסטיים חוזים תשואה חיובית של כ-10% ב-2024, אך המספר אינו המרכז - הסנטימנט האופטימי הוא המפתח.

עם זאת, הסביבה הגיאופוליטית המורכבת מאתגרת את המשקיעים, וישנם סקטורים, כמו דיפנס ואנרגיה, שעשויים לשמש כמאזנים לתיק המניות.

בישראל, התמונה שונה אך לא פחות מורכבת. הממשלה תדון בתקציב 2024 המותאם למצב הכלכלי החדש, תוך התמודדות עם המלחמה המתמשכת. הדינמיקה בין בנק ישראל לממשלה מעוררת עניין אך גם דאגה.

ההורדה המפתיעה בריבית בתחילת החודש הייתה צעד חשוב, אך נראה כי החשש ממדיניות הממשלה עדיין נמצא. בנק ישראל, המתמקד במדיניות פיסקלית-תקציבית של הממשלה, חוזה ירידה באינפלציה ומתאים את הריבית בהתאם.

החשש מהמלחמה והשפעתה על אינפלציה מתחזק בעקבות השיבושים בשרשראות האספקה והשינויים בנתיבי הסחר, המובילים לעליות במחירי ההובלה והיבוא.

ישנה גם דאגה לגבי התגובה של חברות הדירוג לפעילות הממשלה, שעלולה להשפיע על דירוג האשראי של ישראל.

בפנים, בנק ישראל נערך למעבר למדיניות ריבית יותר נמוכה ב-2024, תוך המשך פיקוח על החלטות הממשלה והתקציב. התקציב המתוכנן, התייעלות פיסקלית, והשינוי בסדרי העדיפות יכולים להוות חדשות טובות למשקיעים בשוק ההון.

אינפלציה ביעד וריבית יורדת היא רקע נוח לשוק ההון ולנכסים הסחירים.

לסיכום, תשואה חיובית בשנת 2024 אינה מובטחת, אך הסנטימנט האופטימי וההערכות החיוביות נותנות תקווה.

בארה"ב, התנודות בשוק ההון מרמזות על עתיד מורכב אך גם מלא הזדמנויות.

בישראל, המאמץ להתמודד עם האתגרים הכלכליים והגיאופוליטיים עשוי להניב תוצאות חיוביות לשוק ההון. עם זאת, קיימת חשיבות רבה לניהול זהיר ומושכל של המדיניות המוניטרית והפיסקלית, כדי להבטיח את הצלחת הכלכלה ושוק ההון.

המשקיעים יצטרכו להיות ערניים לשינויים ולהתאים את אסטרטגיות ההשקעה שלהם בהתאם למצבים המשתנים.

במציאות כלכלית מורכבת, המילה האחרונה עדיין לא נאמרה. על משקיעים להיות מודעים לכך שהסביבה הכלכלית תמיד משתנה ודורשת מהם להיות מגיבים וגמישים. כל החלטה וכל נתון כלכלי חדש יכולים להשפיע על המגמה הכללית, ולכן חשוב לעקוב אחר המצב ולהישאר מעודכנים.

המפתח להצלחה בשוק ההון הוא לא רק ביכולת לזהות הזדמנויות, אלא גם ביכולת לנהל סיכונים בצורה מתוחכמת.

אז האם זה זמן להשקיע בבורסה, לזוז מפקדונות בבנק להשקעה בשוק ההון? התשובה היא שזה מורכב, במיוחד בתקופה של אי ודאות, ובכל מקרה התשובה לשאלה היא אינדיבידואלית ודורשת זהירות.

שוק ההון אוהב ודאות, אבל איתור הזדמנויות ואת התשואות הטובות עושים בתקופת אי ודאות - קל להגיד, אבל קשה לבצע. האישיות הפיננסית דוחקת בנו ללכת לוודאי והידוע, עם זאת, שוק ההון שמובל ע״י ה'כסף החכם' לא מחכה.

סיום השנה החזק בשוק ההון למרות המצב, והתחזיות קדימה נשענות על הנחות בסיס שוודאיות בהסתברות גבוהה: המשק הישראלי יחזור לשגרה, האינפלציה מתמתנת אל היעד של בנק ישראל, הריבית תמשיך ותרד.

הכותב הוא אסטרטג ראשי בטראסט קפיטל מבית ההשקעות גלובלנט. אין לראות באמור לעיל משום ייעוץ השקעות, המלצה או חוות דעת באשר למוצרים פיננסיים כלשהם.

תגובות אחרונות

טוען את המאמר הבא...
התקינו את האפליקציה שלנו
אזהרת סיכון: מסחר במכשירים פיננסיים ו/או במטבעות קריפטו כרוך בסיכון גבוה להפסד סכום ההשקעה בחלקו או במלואו, ואינו מתאים לכל משקיע. מחירי מטבעות קריפטו מתאפיינים בתנודתיות גבוהה במיוחד וחשופים להשפעה חיצונית כגון אירועים פוליטיים, רגולטוריים או פיננסיים. מסחר על בסיס בטחונות תורם להגדלת הסיכון הפיננסי.
לפני קבלת החלטה לסחור במכשיר פיננסי או במטבע קריפטו, עליך להכיר במלואם את הסיכונים ואת העלויות, הנלווים למסחר בשווקים הפיננסיים, לשקול בזהירות את יעדי ההשקעה, את דרגת הניסיון ואת הנכונות לשאת בסיכונים, ולפנות לייעוץ מקצועי בעת הצורך.
פיוז‘ן מדיה (Fusion Media) מדגישה, שהמידע המוצג באתר אינו בהכרח מדויק או ניתן בזמן אמת. המחירים והנתונים באתר אינם בהכרח מסופקים ע"י בורסות או שווקים, ועשויים להיות מסופקים על-ידי עושי שוק, ולפיכך עשויים להיות בלתי מדויקים ושונים ממחיר השוק בפועל עבור שוק נתון. המשמעות היא, שהמחירים משמשים לאינדיקציה אך אינם מתאימים למטרות מסחר. פיוז‘ן מדיה וכל ספק אחר של נתונים שמוצגים באתר, אינם נושאים כל אחריות בגין נזקים או הפסדים שספגת במסחר או בשל הסתמכותך על המידע באתר.
חל איסור על הפצה, שידור, שינוי, הצגה, רפרודוקציה או אחסון של הנתונים באתר זה או שימוש בהם ללא אישור מפורש בכתב מאת פיוז‘ן מדיה ו/או ספק הנתונים. כל זכויות הקניין הרוחני שמורות לבורסה ו/או לספקים המספקים את הנתונים שבאתר.
פיוז‘ן מדיה עשויה לקבל תגמול ממפרסמים המופיעים באתר, בהתאם לאינטראקציה שלך עם הפרסומות והמפרסמים.
הגרסה האנגלית היא גרסתו הראשית של הסכם זה ותשמש גרסה מכרעת בכל מחלוקת שתתגלע בין הגרסה האנגלית לגרסה העברית.
© 2007-2024 - כל הזכויות שמורות לפיוזן מדיה בע"מ