קבלו 40% הנחה
🔥 אסטרטגיית המניות ענקיות הטכנולוגיה, שבוחרת מניות באמצעות ה-AI שלנו, עלתה 7.1% עד כה בחודש מאי. הצטרפו לאקשן כל עוד המניות לוהטות.קבלו 40% הנחה

מה מתדלק את העליות האחרונות במחירי הנפט? שני גורמים עיקריים | ניתוח

התפרסם 24.06.2021, 14:37
GBP/USD
-
USD/CAD
-
RUBFIX=RTS
-
DX
-
LCO
-
CL
-

| ניתוח זה מאת ד"ר אלן ר. וואלד פורסם במקור באנגלית ב-24 ביוני 2021 |

מחיר. אלה החדשות העיקריות בימים אלה בשוק הנפט.

שני מדדי הייחוס החשובים - WTI וברנט - הפגינו באחרונה צמיחה נוחה בסביבות שער 70 דולר לאחרונה; אף אחד מהם לא ביקר בטווח הזה מאז שנת 2018.

מה הסיבה לעליות? שני גורמים מזרזים עיקריים: הביקוש והאינפלציה.

1. ביקוש

הביקוש לנפט המריא, בייחוד בארה"ב. בחודש מאי, סך אספקות הנפט המקומיות בארה"ב הגיע ל-19.8 מיליון חביות ליום, לפי דוח הסטטיסטיקה החודשי של מכון הדלק האמריקאי. נתון זה קטן רק ב-2.8% מהביקוש לנפט בחודש מאי 2019.

אספקות דלק מטוסים בחודש מאי עלו ב-8% לעומת אפריל, אך עדיין נמוכות ב-26.4% מהרמות של חודש מאי 2019. באחרונה, אופ"ק וסוכנות האנרגיה הבינלאומית העלו את תחזיות הביקוש שלהן לשאר שנת 2021.

התחזית של סוכנות האנרגיה הבינלאומית ביטאה עלייה בביקוש לנפט בהודו ובסין, שאותה הארגון לא צפה בעבר. ועם הנתונים המותאמים האלה, הביקוש העולמי לנפט צפוי להגיע ל-96.7 מיליון חביות ביום בשנת 2021.

בנוסף, כמה וכמה בנקים גדולים הוסיפו לציפיות החיוביות, עם תחזית למחיר נפט תלת-ספרתי בשנת 2022.

עם זאת, חשוב לשמור על ספקנות בריאה כלפי תחזיות מחירים, משום שהן מתגשמות לעיתים נדירות בלבד. ואולם התחזיות האלה, תהיה רמת דיוקם אשר תהיה, תורמות לסנטימנט השורי שמתבטא עכשיו בשוק.

2. אינפלציה

האינפלציה מעסיקה את עולם הפיננסים בארה"ב כבר כמה חודשים, אך כפי שאמרנו כאן במרץ, מה שהכי חשוב מבחינת שוק הנפט הוא למעשה שווי הדולר לעומת מטבעות אחרים.

ככלל, עם ההסלמה במחירי הנפט, שווי הדולר ירד מעט. מאז 4 בינואר השנה, שווי הדולר ירד 1.7% בהשוואה ללירה שטרלינג, 1.2% בהשוואה לרובל ו-2.5% בהשוואה לדולר הקנדי.

חשוב מכך: יש סנטימנט חזק וציפיות חזקות לאינפלציה. למעשה, ביום רביעי, שני נציגים מהפדרל ריזרב בארה"ב אמרו שלמרות שלהערכתם המגמות האינפלציוניות הנוכחיות הן זמניות, הם מאמינים עכשיו שתקופת האינפלציה תימשך יותר מהצפוי.

כמה יותר? "במקום חודשיים-שלושה, זה עשוי להימשך שישה עד תשעה חודשים".

נציגי הפד אמרו שהם לא מנסים להפחיד או לאותת על שינוי במדיניות, אלא "לאפס את הציפיות בציבור". הציפייה לאינפלציה ממושכת מהצפוי עשויה לשמור על מחירי נפט גבוהים.

אופ"ק אמור לקיים שיחת ועידה בווידאו ב-1 ביולי, לרגל הישיבה של הארגון, שעכשיו מתקיימת אחת לחודש. העלייה במחירי הנפט מיטיבה עם יצרני הנפט, ואין ספק שיהיה לחץ להגדלת הייצור, כדי למלא את הביקוש העולה. רוסיה היא מדינה שתמיד רוצה להגדיל את מספרי הייצור.

ואולם סביר להניח שאופ"ק יתייחס גם לנתוני האינפלציה. להוציא מקרים מועטים, רוב היצרניות מוכרות את הנפט שלהן בדולרים. עם הירידה בשווי הדולר (כפי שצפוי לקרות), המדינות החברות באופ"ק רוצות מחירים גבוהים בהתאם, כדי לקזז את הירידה בשווי מטבע ההכנסות שלהם.

לדברי "וול סטריט ג'ורנל", אופ"ק שוקל להגדיל את הייצור ב-500,000 חביות ליום בחודש אוגוסט, עם הגדלות חודשיות נוספות, אבל לא נערך דיון רשמי על ההצעה. רוסיה תרצה אולי להגדיל ייצור, אבל ערב הסעודית טרם הביעה עמדה.

תגובות אחרונות

טוען את המאמר הבא...
התקינו את האפליקציה שלנו
אזהרת סיכון: מסחר במכשירים פיננסיים ו/או במטבעות קריפטו כרוך בסיכון גבוה להפסד סכום ההשקעה בחלקו או במלואו, ואינו מתאים לכל משקיע. מחירי מטבעות קריפטו מתאפיינים בתנודתיות גבוהה במיוחד וחשופים להשפעה חיצונית כגון אירועים פוליטיים, רגולטוריים או פיננסיים. מסחר על בסיס בטחונות תורם להגדלת הסיכון הפיננסי.
לפני קבלת החלטה לסחור במכשיר פיננסי או במטבע קריפטו, עליך להכיר במלואם את הסיכונים ואת העלויות, הנלווים למסחר בשווקים הפיננסיים, לשקול בזהירות את יעדי ההשקעה, את דרגת הניסיון ואת הנכונות לשאת בסיכונים, ולפנות לייעוץ מקצועי בעת הצורך.
פיוז‘ן מדיה (Fusion Media) מדגישה, שהמידע המוצג באתר אינו בהכרח מדויק או ניתן בזמן אמת. המחירים והנתונים באתר אינם בהכרח מסופקים ע"י בורסות או שווקים, ועשויים להיות מסופקים על-ידי עושי שוק, ולפיכך עשויים להיות בלתי מדויקים ושונים ממחיר השוק בפועל עבור שוק נתון. המשמעות היא, שהמחירים משמשים לאינדיקציה אך אינם מתאימים למטרות מסחר. פיוז‘ן מדיה וכל ספק אחר של נתונים שמוצגים באתר, אינם נושאים כל אחריות בגין נזקים או הפסדים שספגת במסחר או בשל הסתמכותך על המידע באתר.
חל איסור על הפצה, שידור, שינוי, הצגה, רפרודוקציה או אחסון של הנתונים באתר זה או שימוש בהם ללא אישור מפורש בכתב מאת פיוז‘ן מדיה ו/או ספק הנתונים. כל זכויות הקניין הרוחני שמורות לבורסה ו/או לספקים המספקים את הנתונים שבאתר.
פיוז‘ן מדיה עשויה לקבל תגמול ממפרסמים המופיעים באתר, בהתאם לאינטראקציה שלך עם הפרסומות והמפרסמים.
הגרסה האנגלית היא גרסתו הראשית של הסכם זה ותשמש גרסה מכרעת בכל מחלוקת שתתגלע בין הגרסה האנגלית לגרסה העברית.
© 2007-2024 - כל הזכויות שמורות לפיוזן מדיה בע"מ