קבלו 40% הנחה
🔥 אסטרטגיית המניות ענקיות הטכנולוגיה, שבוחרת מניות באמצעות ה-AI שלנו, עלתה 7.1% עד כה בחודש מאי. הצטרפו לאקשן כל עוד המניות לוהטות.קבלו 40% הנחה

קיבלתם כסף במסגרת תכנית לעידוד כלכלי? הנה שתי קרנות סל שכדאי להשקיע בהן

התפרסם 15.03.2021, 18:24
GILT
-
EMCO
-
INCR
-
BCRX
-
GILT
-
LGND
-
NVAX
-
PERI
-
PERI
-
SPBIOS
-
XBI
-
AGIO
-
IZRL
-
INMD
-
VIR
-

ממשלת ארה"ב התחילה לשלוח לזכאים באמריקה את הסיבוב השלישי של צ'קים ישירים, במסגרת תכנית העידוד הכלכלי. אבל לקוראים שהחליטו להשקיע חלק מכספי העידוד או את כולם, כדאי אולי לקנות קרן סל (ETF) לטווח הארוך.

נניח שמישהו הגיע כעת לגיל 30, ומתכנן להשקיע 1,400 דולר בכמה קרנות שונות. יש לו 35 שנה להשקיע. התשואה השנתית היא 8%, בחישוב של ריבית דריבית אחת לשנה, בתחילת תקופת החישוב. כעבור 35 שנה, הסכום הכולל שייחסך קרוב ל-20,700 דולר. ואם התשואה השנתית הייתה 10%, הסכום הסופי יהיה גבוה מ-39,000 דולר.

ועם המידע הזה, המאמר היום יציג שתי קרנות סל שעשויות לעניין טווח נרחב של שחקנים בשוק.

1. קרן SPDR S&P Biotech

  • מחיר נוכחי: $146.51
  • טווח 52 שבועות: ‎$62.94-$174.79
  • תשואת דיבידנד: 0.19%
  • יחס הוצאות: 0.35%

הקרן ספיידר ביוטכנולוגיה ‏(SPDR® S&P Biotech) (NYSE:XBI) נותנת גישה ל-170 מניות ביוטכנולוגיה. מאז היווסדה בינואר 2006, הנכסים נטו עלו ל-7.4 מיליארד דולר.


XBI - גרף שבועי

XBI מחקה את המדד S&P Biotechnology Select Industry, שהוא מדד במשקל שווה. לאחרונה דיברנו על האפשרות להיעזר בקרנות סל במשקל שווה כדי לגוון תיקי החזקות ארוכי טווח. כ-15% מהקרן מוחזקים בעשרת החברות המובילות, ששוויי השוק שלהן נעים בין 650 מיליון ל-33.3 מיליארד דולר.

הסטטיסטיקה האחרונה ממחישה:

"חברות הביוטכנולוגיה חוללו מהפכה בכמה וכמה מגזרים, בעיקר בחקלאות וברפואה...שוויו של שוק הביוטכנולוגיה העולמי צפוי להגיע ל-727.1 מיליארד דולר ארה"ב עד שנת 2025. לתרופה ניסיונית לוקח בממוצע 12 שנים להגיע מהמעבדה אל המטופל."

במילים אחרות, יכול להיות שהמשקיעים יחכו הרבה זמן לעליות משמעותיות, כאשר העסקים פועלים מול רשויות התקינה כדי להשיג אישורים.

קבוצת Vir Biotechnology (NASDAQ:VIR) לפיתוח טיפולי אימונולוגיה בשלב הקליני, Ligand Pharmaceuticals (NASDAQ:LGND), שיש לה זכויות כלכליות על מגוון תרופות, BioCryst Pharmaceuticals (NASDAQ:BCRX), שמתמקדת בטיפול במחלות נדירות, חברת החיסונים בשלב הקליני ‏Novavax (NASDAQ:NVAX) וחברת מוצרי הביו-פארמה בשלב הקליני Agios Pharmaceuticals (NASDAQ:AGIO) מובילות את רשימת השמות של הקרן.

ב-12 החודשים החולפים, XBI נתנה תשואה של יותר מ-106%, והגיעה לשיא של כל הזמנים ב-9 בפברואר. מאז, היא ירדה כ-16%. לאור חוסר היציבות בשווקים הכלליים, ייתכן רווח נוסף במניות שמהן בנויה הקרן.

תחום הביוטכנולוגיה עדיין נהנה מצמיחה גבוהה. אבל זה גם מגזר תנודתי. כישלון בניסוי קליני או מכשול רגולטורי עלול לגרום למניית ביוטכנולוגיה לאבד חלק משמעותי מהשווי שלה תוך כמה ימים.

לכן, חשיפה לטווח נרחב של מניות ביוטכנולוגיה, באמצעות קרן סל מגוונת, עשויה להתאים לרוב התיקים הפרטיים. ברבעונים הקרובים, סביר להניח שהרבה מהחברות שבקרן יצמחו משמעותית, או אפילו ייעשו מועמדות להשתלטות. עם שערי הריבית בשפל של כל הזמנים, וההתקדמות שראינו בתחום הביו-פארמה עקב המגפה, הענף מקבל הרבה במה.

2. קרן ARK לטכנולוגיה ישראלית חדשנית

  • מחיר נוכחי: $32.82
  • טווח 52 שבועות: $14.00 - $38.77
  • תשואת דיבידנד: 1.45%
  • יחס הוצאות: 0.49%

קרן ARK לטכנולוגיה ישראלית חדשנית (NYSE:IZRL) משקיעה בחברות הנסחרות בבורסה, אשר רשומות ו/או יושבות בישראל. המסחר בקרן התחיל בדצמבר 2017, ושווי הנכסים בניהולה הוא 76 מיליון דולר.

לדברי דלויט:

"עם יותר מ-6,000 מיזמים פעילים ומשק שבו שולטים היי-טק תעשייתי ויזמות, ישראל זכתה ביושר בכינוי 'אומת הסטארט אפ'."

מדד החדשנות העולמי (GII) מדרג את ישראל במקום ה-13 מתוך 131 ארצות. המדינה זוכה באופן קבוע בדירוגי "חדשנות" גבוהים במדדים אחרים, למשל מדד בלומברג למדינות חדשניות או דוח התחרותיות העולמי של הפורום הכלכלי העולמי.
IZRL - גרף שבועי

IZRL, שכוללת 43 מניות, מחקה את מדד ARK לחדשנות ישראלית, מדד במשקל שווה, שמאוזן מחדש כל חודש. מבחינת מגזרים, טכנולוגיית המידע מובילה את הרשימה עם 50.6%, ואחריה הרפואה (23.2%) ושירותי התקשורת (11.3%).

כשני-שלישים מהקרן מוחזקים בחברות עם שווי שוק קטן – להגדרת הקרן, בין 300 מיליון ל-2 מיליארד דולר. בנוסף, קרוב ל-16% מהקרן מוחזקים בחברות עם שווי שוק בינוני – בין 2 מיליארד ל-10 מיליארד דולר.

בין השמות המובילים בקרן הסל אפשר למצוא את פלטפורמת הפרסום הדיגיטלי פריון נטוורק (TASE:PERI) (NASDAQ:PERI), גילת (TASE:GILT) (NASDAQ:GILT), שמתמחה בטכנולוגיית רשתות לוויינים, קבוצת אינטרקיור (TASE:INCR) למכשור רפואי, שהיחידה שלה, קנדוק, מייצרת קנביס רפואי, אמת (TASE:EMCO) שמתמחה בענן, במערכות מידע ובטכנולוגיות למרכזי נתונים, ואינמוד (NASDAQ:INMD), שמפתחת פתרונות לטיפול כירורגי ורפואי כמה שפחות פולשניים, למשל כאלה המשמשים בהליכים קוסמטיים.

בשנה החולפת, IZRL עלתה כ-107%, והגיעה לשיא חדש בתחילת פברואר. אולם מאז, הקרן איבדה כ-33% משוויה. למשקיעים לטווח הארוך, שמאמינים שהאופי החדשני והיזמי של העסקים האלה ימשיך לייצר ערך לבעלי המניות, כדאי אולי לקנות את הקרן ברמות האלה.

תגובות אחרונות

טוען את המאמר הבא...
התקינו את האפליקציה שלנו
אזהרת סיכון: מסחר במכשירים פיננסיים ו/או במטבעות קריפטו כרוך בסיכון גבוה להפסד סכום ההשקעה בחלקו או במלואו, ואינו מתאים לכל משקיע. מחירי מטבעות קריפטו מתאפיינים בתנודתיות גבוהה במיוחד וחשופים להשפעה חיצונית כגון אירועים פוליטיים, רגולטוריים או פיננסיים. מסחר על בסיס בטחונות תורם להגדלת הסיכון הפיננסי.
לפני קבלת החלטה לסחור במכשיר פיננסי או במטבע קריפטו, עליך להכיר במלואם את הסיכונים ואת העלויות, הנלווים למסחר בשווקים הפיננסיים, לשקול בזהירות את יעדי ההשקעה, את דרגת הניסיון ואת הנכונות לשאת בסיכונים, ולפנות לייעוץ מקצועי בעת הצורך.
פיוז‘ן מדיה (Fusion Media) מדגישה, שהמידע המוצג באתר אינו בהכרח מדויק או ניתן בזמן אמת. המחירים והנתונים באתר אינם בהכרח מסופקים ע"י בורסות או שווקים, ועשויים להיות מסופקים על-ידי עושי שוק, ולפיכך עשויים להיות בלתי מדויקים ושונים ממחיר השוק בפועל עבור שוק נתון. המשמעות היא, שהמחירים משמשים לאינדיקציה אך אינם מתאימים למטרות מסחר. פיוז‘ן מדיה וכל ספק אחר של נתונים שמוצגים באתר, אינם נושאים כל אחריות בגין נזקים או הפסדים שספגת במסחר או בשל הסתמכותך על המידע באתר.
חל איסור על הפצה, שידור, שינוי, הצגה, רפרודוקציה או אחסון של הנתונים באתר זה או שימוש בהם ללא אישור מפורש בכתב מאת פיוז‘ן מדיה ו/או ספק הנתונים. כל זכויות הקניין הרוחני שמורות לבורסה ו/או לספקים המספקים את הנתונים שבאתר.
פיוז‘ן מדיה עשויה לקבל תגמול ממפרסמים המופיעים באתר, בהתאם לאינטראקציה שלך עם הפרסומות והמפרסמים.
הגרסה האנגלית היא גרסתו הראשית של הסכם זה ותשמש גרסה מכרעת בכל מחלוקת שתתגלע בין הגרסה האנגלית לגרסה העברית.
© 2007-2024 - כל הזכויות שמורות לפיוזן מדיה בע"מ