🔥 אסטרטגיית המניות ענקיות הטכנולוגיה, שבוחרת מניות באמצעות ה-AI שלנו, עלתה 7.1% עד כה בחודש מאי. הצטרפו לאקשן כל עוד המניות לוהטות.קבלו 40% הנחה

לגיוון ולתשואה משופרת לטווח הארוך, כדאי לנסות קרן סל במשקל שווה

התפרסם 22.02.2021, 18:52
US500
-
GM
-
MSFT
-
KO
-
SPY
-
AAPL
-
AMZN
-
SBUX
-
GPS
-
SPGI
-
PARA
-
K
-
DAL
-
ILMN
-
SIVBQ
-
SPXEW1
-
KBE
-
XSD
-
XBI
-
QQEW
-
RSP
-
PBW
-
PYPL
-
HACK
-
PRNT
-
ROBO
-

קרנות נאמנות סחירות במשקל שווה (Equal-Weight ETF) משקיעות סכומים שווים בחברות, ללא תלות בשווי השוק שלהן. לכן, אין חשיבות לשווי השוק של חברה כזו או אחרת. הקרן משקיעה את אותו סכום כסף בכל החברות שבמדד.

כפי שידוע לרוב הקוראים, כדי לחשב את שווי השוק, יש להכפיל את מספר המניות שבידי הציבור במחיר המניה הנוכחי. למשל, שווי השוק של חברה עם 50 מיליון מניות, שנמכרות ב-20 דולר למניה, יהיה מיליארד דולר.

בעשורים האחרונים, מדדים המשקללים את שווי השוק נעשו התקן המקובל להשקעה פסיבית. במדד שמשקלל שווי שוק, לחברה עם שווי שוק גדול יותר תהיה השפעה משמעותית יותר על שווי המדד.

למשל, מדד S&P 500, המהווה ברומטר חשוב לביצועי שוק המניות בארה"ב, הוא מדד בשקלול שווי שוק. קרן S&P 500 של SPDR®‎ (NYSE:SPY) נותנת חשיפה למדד זה. חברת אפל (NASDAQ:AAPL), ששווי השוק שלה הוא 2.18 טריליון דולר ארה"ב, מובילה מבחינת המשקל שלה (6.27%) ב-SPY, ואחריה מיקרוסופט (NASDAQ:MSFT) ואמזון (NASDAQ:AMZN). עשרת השמות הגדולים בקרן זו מהווים כ-30% מהקרן. גרף שבועי - SPY

לעומת זאת, שמות אחרים, עם שווי שוק קטן יותר, תופסים פחות מההקצאה של SPY. למשל:

  • פייפאל (NASDAQ:PYPL) – שווי שוק: 336.0 מיליארד דולר, משקל: 1.03%;
  • קוקה-קולה (NYSE:KO) – שווי שוק: 215.3 מיליארד דולר, משקל: 0.59%;
  • סטארבקס (NASDAQ:SBUX) – שווי שוק: 121.6 מיליארד דולר, משקל: 0.37%;
  • ג'נרל מוטורס (NYSE:GM) – שווי שוק: 75.7 מיליארד דולר, משקל: 0.37%;
  • דלתא איירליינס (NYSE:DAL) – שווי שוק: 29.1 מיליארד דולר, משקל: 0.085%;
  • קלוג (NYSE:K) – שווי שוק: 19.9 מיליארד דולר, משקל: 0.045%;
  • גאפ (NYSE:GPS) – שווי שוק: 9.0 מיליארד דולר, משקל: 0.014%;

לדברי אס אנד פי גלובל (NYSE:SPGI):

"לפי אחוז התשואה על מדד שמשקלל שווי שוק, אפשר לדעת את השינוי באחוזים בשווי המצטבר של כל המניות במדד. שום שיטת שקלול אחרת לא נותנת את התוצאה הזאת. לפי אחוז התשואה של מדד בשקלול שווה, למשל, אפשר לדעת את התשואה על מניה ממוצעת, אך לא את השינוי בשווי של שוק המניות כולו."

למרות חשיבותו של שקלול שווי שוק בהערכת הביצועים של שוק המניות, מנהלי קרנות ומומחים פיננסיים ממליצים על קרנות במשקל שווה כתוספת חיונית אפשרית לתיקי השקעות מגוונים, הודות לתשואות העדיפות שלהן בטווח הארוך. בנוסף, מחקרים מלמדים שהביצועים המשופרים אינם כרוכים בהגברת הסיכון או התנודתיות של התשואות.

לפי מחקר שערכו לאחרונה ראמה מאלאדי מ-Kubera Investments בקליפורניה ופרנק ז' פאבוצי מבית הספר לעסקים של EDHEC בצרפת, "תיקי השקעות במשקל שווה...עולים ככל הנראה בביצועיהם על כמה וכמה אסטרטגיות אחרות לתיק ההשקעות."

ועם המידע הזה, הנה קרן נאמנות נסחרת שעשויה לעניין את הקוראים שרוצים לגוון את תיקי ההשקעות שלהם בשבועות הקרובים.

קרן S&P 500 במשקל שווה של Invesco

  • מחיר נוכחי: $135.60
  • טווח 52 שבועות: ‎$70.56-$136.03
  • תשואת דיבידנד: 1.54%
  • יחס הוצאות: 0.2%

קרן S&P 500®‎ במשקל שווה של Invesco (NYSE:RSP) עוקבת אחר התשואות של מדד S&P 500 במשקל שווה, המעניק משקל שווה למניות שבמדד S&P 500. גם הקרן וגם המדד עוברים איזון מחדש מדי רבעון.
גרף שבועי - RSP

בניהולה של RSP, שהתחילה להיסחר בחודש אפריל 2003, יש נכסים בשווי של יותר מ-20 מיליארד דולר. כיום, עשר המניות הגדולות מהוות 2.67% מהקרן. שלושת השמות הגדולים הם קבוצת המדיה והבידור הגלובלית ויאקום סי.בי.אס (NASDAQ:VIAC), אס.וי.בי פייננשל גרופ (NASDAQ:SIVB) ואילומינה (NASDAQ:ILMN), המתמקדת בריצוף DNA. לעומתן, הקרן מקצה 0.20%, 0.21%, ו-0.20% מהכספים למניות AAPL (אפל), MSFT (מיקרוסופט) ו-AMZN (אמזון).

בשנה החולפת, RSP נתנה תשואה של 14.26%. מתחילת השנה (YTD) הקרן עלתה 6.32%, והגיעה לשיא ב-16 בפברואר. SPYלעומת זאת, נתנה תשואה של 15.28%, ועלתה 4.32% מתחילת השנה. SPYהגיעה גם היא לשיא של כל הזמנים ב-16 בפברואר.

מה אפשר ללמוד מההפרש בין התשואות של RSP ו-SPY? בחודשים שאחרי נקודות השפל לתקופה של 52 שבועות, שאליהן השוק הגיע במרץ 2020, מניות צמיחה ומניות גדולות דחפו את השווקים הכלליים גבוה יותר.

אולם בחודשים החולפים, אפשר להבחין בשינוי לטובת מניות ערך ומניות קטנות יותר. מבחינה היסטורית, בטווח הארוך, לחברות האלה ביצועים טובים משל מניות צמיחה ומניות גדולות. לכן, סביר להניח שהמהלך הזה מצד המשקיעים הוא המניע העיקרי לביצועים המשופרים של RSP, מה שממחיש גם את חשיבותו של הגיוון, דרך השקעה בקרנות במשקל שווה.

השורה התחתונה

יש עוד קרנות במשקל שווה שעשויות לעניין את הקוראים. לקרנות האלה אין הטיה לטובת שווי שוק, והן נותנות הזדמנות שווה לכל חברה במדד. קרנות אלה כוללות את:

  • קרן Prime Cyber Security של ETFMG (NYSE:HACK) – עלייה של 5.66% מתחילת השנה
  • קרן המדד במשקל שווה NASDAQ-100 של First Trust (NASDAQ:QQEW) – עלייה של 6.59% מתחילת השנה;
  • קרן WilderHill Clean Energy של Invesco (NYSE:PBW) – עלייה של 16.32% מתחילת השנה;
  • קרן Robotics and Automation Index של Robo Global®‎ (NYSE:ROBO) – עלייה של 14.68% מתחילת השנה;
  • קרן S&P Bank של SPDR®‎ (NYSE:KBE) – עלייה של 18.1% מתחילת השנה;
  • קרן S&P Biotech של SPDR®‎ (NYSE:XBI) – עלייה של 12.99% מתחילת השנה;
  • קרן S&P Semiconductor של SPDR®‎ (NYSE:XSD) – עלייה של 15.9% מתחילת השנה;
  • קרן 3D Printing (NYSE:PRNT) – עלייה של 42.04% מתחילת השנה.

אנו מתכננים לסקר אותן בעתיד.

תגובות אחרונות

טוען את המאמר הבא...
התקינו את האפליקציה שלנו
אזהרת סיכון: מסחר במכשירים פיננסיים ו/או במטבעות קריפטו כרוך בסיכון גבוה להפסד סכום ההשקעה בחלקו או במלואו, ואינו מתאים לכל משקיע. מחירי מטבעות קריפטו מתאפיינים בתנודתיות גבוהה במיוחד וחשופים להשפעה חיצונית כגון אירועים פוליטיים, רגולטוריים או פיננסיים. מסחר על בסיס בטחונות תורם להגדלת הסיכון הפיננסי.
לפני קבלת החלטה לסחור במכשיר פיננסי או במטבע קריפטו, עליך להכיר במלואם את הסיכונים ואת העלויות, הנלווים למסחר בשווקים הפיננסיים, לשקול בזהירות את יעדי ההשקעה, את דרגת הניסיון ואת הנכונות לשאת בסיכונים, ולפנות לייעוץ מקצועי בעת הצורך.
פיוז‘ן מדיה (Fusion Media) מדגישה, שהמידע המוצג באתר אינו בהכרח מדויק או ניתן בזמן אמת. המחירים והנתונים באתר אינם בהכרח מסופקים ע"י בורסות או שווקים, ועשויים להיות מסופקים על-ידי עושי שוק, ולפיכך עשויים להיות בלתי מדויקים ושונים ממחיר השוק בפועל עבור שוק נתון. המשמעות היא, שהמחירים משמשים לאינדיקציה אך אינם מתאימים למטרות מסחר. פיוז‘ן מדיה וכל ספק אחר של נתונים שמוצגים באתר, אינם נושאים כל אחריות בגין נזקים או הפסדים שספגת במסחר או בשל הסתמכותך על המידע באתר.
חל איסור על הפצה, שידור, שינוי, הצגה, רפרודוקציה או אחסון של הנתונים באתר זה או שימוש בהם ללא אישור מפורש בכתב מאת פיוז‘ן מדיה ו/או ספק הנתונים. כל זכויות הקניין הרוחני שמורות לבורסה ו/או לספקים המספקים את הנתונים שבאתר.
פיוז‘ן מדיה עשויה לקבל תגמול ממפרסמים המופיעים באתר, בהתאם לאינטראקציה שלך עם הפרסומות והמפרסמים.
הגרסה האנגלית היא גרסתו הראשית של הסכם זה ותשמש גרסה מכרעת בכל מחלוקת שתתגלע בין הגרסה האנגלית לגרסה העברית.
© 2007-2024 - כל הזכויות שמורות לפיוזן מדיה בע"מ