🔥 אסטרטגיית המניות ענקיות הטכנולוגיה, שבוחרת מניות באמצעות ה-AI שלנו, עלתה 7.1% עד כה בחודש מאי. הצטרפו לאקשן כל עוד המניות לוהטות.קבלו 40% הנחה

שתי קרנות סל להגברת החשיפה למניות עם שווי שוק קטן

התפרסם 25.02.2021, 16:47
US500
-
MSFT
-
SPY
-
AAPL
-
AMZN
-
IAC
-
GPS
-
COP
-
OXY
-
XRX
-
PARA
-
FCX
-
SLG
-
HBI
-
HFC
-
SIZE
-
RVRS
-

כשהלחץ על השווקים הכלליים עולה, ומגוון מניות עם שווי שוק עצום מתחילות להאט, יש אולי משקיעים שמאמינים שהגיע הזמן לעבור למניות עם שווי שוק קטן. במאמרים הקודמים, דיברנו על מניות בעלות שווי שוק קטן, ועל הקרנות שמתמקדות בחברות בארה"ב ובעולם.

שתי הקרנות שנציג היום עשויות לעניין קוראים שרוצים לגוון בחודשים הקרובים, על-ידי הוספה של מניות שווי קטן לתיק ההחזקות, בלי להתעלם מהמניות הגדולות.

1. קרן Reverse Cap Weighted U.S. Large Cap

מחיר נוכחי: $20.77
טווח 52 שבועות: ‎$10.34-$20.97
תשואת דיבידנד: 1.76%
יחס הוצאות: 0.29% לשנה

קרן Reverse Cap Weighted U.S. Large Cap (NYSE:RVRS) נותנת גישה לחברות ממדד S&P 500, אולם הקרן משקללת חברות ביחס הופכי לשווי השוק שלהן. 

RVRS - גרף שבועי

רוב הקרנות מבססות החזקות על אינדקסים עם ריכוזים גבוהים של חברות גדולות או עצומות, כמו אפל (NASDAQ:AAPL), מיקרוסופט (NASDAQ:MSFT) ואמזון (NASDAQ:AMZN). בהתאמה, שווי השוק של כל אחת מהן הוא 2.09 טריליון, 1.75 טריליון ו-1.57 טריליון דולר ארה"ב. אך בקרן RVRS, החשיפה נוטה לטובת המניות הקטנות יחסית. חלק מהקוראים זוכר אולי שדיברנו לאחרונה על קרנות סל במשקל שווה, שגם הן נותנות חשיפה מוגברת למניות בינוניות וקטנות.

מאז היווסדה באוקטובר 2017, צמח סכום הכסף ש-RVRS מנהלת ל-17.4 מיליון דולר. במילים אחרות, זו עדיין קרן קטנה. החברה לזיקוק נפט הולי-פרונטיר (NYSE:HFC), קבוצת הטכנולוגיה זירוקס (NYSE:XRX), קמעונאית הבגדים גאפ (NYSE:GPS), חברות בגדי הספורט היינסברנדס (NYSE:HBI) וקרן הנדל"ן (ריט) אס.אל גרין ריאלטי (NYSE:SLG) הן מהשמות המובילים ברשימה. שווי השוק של כל אחת מהן נע בין כ-4 מיליארד ל-10 מיליארד דולר. 

בשנה החולפת, RVRS נתנה תשואה הקרובה ל-20%. היא הגיעה לשיא של כל הזמנים בחודש פברואר. לשם השוואה, קרן S&P 500 של SPDR®‎‏ (NYSE:SPY), שרבים מחזיקים בה, המחקה את מדד S&P 500, עלתה כמעט 21% ב-12 החודשים החולפים. מתחילת שנת 2021, RVRS ו-SPY עלו, בהתאמה, 10.9% ו-4.2%.

במילים אחרות, ייתכן שכבר יש מעבר למניות הקטנות. במסגרת גיוון תיק ההחזקות, אנו רוצים לקנות את הקרן כשהיא בירידות.

2. קרן MSCI USA Size Factor של iShares 

מחיר נוכחי: $119.45
טווח 52 שבועות: ‎$60.20-$119.61
תשואת דיבידנד: 1.36%
יחס הוצאות: 0.15% לשנה

קרן MSCI USA Size Factor של iShares (NYSE:SIZE) מתמקדת יותר בתאגידים בינוניים וקטנים בארה"ב. הקרן התחילה להיסחר באפריל 2013, ובניהולה נכסים נטו בשווי 843 מיליון דולר.

SIZE - גרף שבועי

קרן SIZE, שמחזיקה ב-620 חברות, מחקה את התשואות על מדד MSCI USA Low Size. מבחינת החלוקה למגזרים, טכנולוגיית המידע (IT) מובילה את הרשימה עם הקצאה של 19.31%. אחריה חברות התעשייה (12.25%), הפיננסים (13.76%), הרפואה (13.30%), הצריכה המחזורית (10.53%), הצריכה הבסיסית (4.97%) ואחרות.

עשרת השמות הגדולים מהווים כ-3% מהקרן. כלומר, השקלול של אף חברה אינו גדול מספיק כדי להשפיע על מחיר הקרן. מבחינת גודל, השמות המובילים הם של הקבוצות לחיפושי נפט קונוקו-פיליפס (NYSE:COP) ואוקסידנטל פטרוליום  (NYSE:OXY), תאגיד המדיה והבידור העולמי ויאקום-סי.בי.אס (NASDAQ:VIAC), קבוצת המדיה והאינטרנט איי.איי.סי/אינטר-אקטיב-קורפ (NASDAQ:IAC) וחברת הכרייה פריפורט מקמורן קופר אנד גולד (NYSE:FCX). שווי השוק של כל אחת מהן נע בין 20 מיליארד ל-70 מיליארד דולר.

ב-52 השבועות החולפים, קרן הסל עלתה כ-21%, והגיעה לשיא של כל הזמנים בחודש פברואר. אנחנו אוהבים את הגיוון ש-SIZE מציעה. ירידה אפשרית לשער של 110 דולר תשפר את שולי הביטחון למשקיעים לטווח ארוך.

תגובות אחרונות

טוען את המאמר הבא...
התקינו את האפליקציה שלנו
אזהרת סיכון: מסחר במכשירים פיננסיים ו/או במטבעות קריפטו כרוך בסיכון גבוה להפסד סכום ההשקעה בחלקו או במלואו, ואינו מתאים לכל משקיע. מחירי מטבעות קריפטו מתאפיינים בתנודתיות גבוהה במיוחד וחשופים להשפעה חיצונית כגון אירועים פוליטיים, רגולטוריים או פיננסיים. מסחר על בסיס בטחונות תורם להגדלת הסיכון הפיננסי.
לפני קבלת החלטה לסחור במכשיר פיננסי או במטבע קריפטו, עליך להכיר במלואם את הסיכונים ואת העלויות, הנלווים למסחר בשווקים הפיננסיים, לשקול בזהירות את יעדי ההשקעה, את דרגת הניסיון ואת הנכונות לשאת בסיכונים, ולפנות לייעוץ מקצועי בעת הצורך.
פיוז‘ן מדיה (Fusion Media) מדגישה, שהמידע המוצג באתר אינו בהכרח מדויק או ניתן בזמן אמת. המחירים והנתונים באתר אינם בהכרח מסופקים ע"י בורסות או שווקים, ועשויים להיות מסופקים על-ידי עושי שוק, ולפיכך עשויים להיות בלתי מדויקים ושונים ממחיר השוק בפועל עבור שוק נתון. המשמעות היא, שהמחירים משמשים לאינדיקציה אך אינם מתאימים למטרות מסחר. פיוז‘ן מדיה וכל ספק אחר של נתונים שמוצגים באתר, אינם נושאים כל אחריות בגין נזקים או הפסדים שספגת במסחר או בשל הסתמכותך על המידע באתר.
חל איסור על הפצה, שידור, שינוי, הצגה, רפרודוקציה או אחסון של הנתונים באתר זה או שימוש בהם ללא אישור מפורש בכתב מאת פיוז‘ן מדיה ו/או ספק הנתונים. כל זכויות הקניין הרוחני שמורות לבורסה ו/או לספקים המספקים את הנתונים שבאתר.
פיוז‘ן מדיה עשויה לקבל תגמול ממפרסמים המופיעים באתר, בהתאם לאינטראקציה שלך עם הפרסומות והמפרסמים.
הגרסה האנגלית היא גרסתו הראשית של הסכם זה ותשמש גרסה מכרעת בכל מחלוקת שתתגלע בין הגרסה האנגלית לגרסה העברית.
© 2007-2024 - כל הזכויות שמורות לפיוזן מדיה בע"מ