| דרור ניר קסטל, מרכז הנדל"ן |
הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של תשתיות לאומיות (ות"ל) החליטה לאשר בחודש האחרון את תת"ל 80 א' – תוכנית רשות שדה התעופה הארצית המסדירה ומרחיבה את השימוש בשדה התעופה בחיפה, לטיסות ליעדים בינלאומיים וארציים, לתעופה מסחרית וכללית.
הוועדה אימצה את דוח החוקרת שמונתה לתוכנית ביחס להשגות שהוגשו עליה ואת עיקר המלצותיה בגינן, והחליטה להעביר את התוכנית לאישור הממשלה, בכפוף לתיקונים קלים.
שדה התעופה חיפה הוקם על ידי הבריטים בשנת 1934 כחלק ממערך תשתיות תחבורתיות בינלאומיות במפרץ הקישון, אשר כלל את שדה התעופה, הנמל הימי ומסוף הרכבת המרכזי.
השדה קיים ופעיל מאז הקמתו, והוא פועל מכוח תוכניות מנדטוריות ותוכניות נוספות שקבעו הגבלות בנייה כדי למנוע פגיעה בפעילות האווירית המתקיימת בשדה התעופה.
התוכנית שאושרה נועדה להסדיר ולפתח את פעילות השדה וכוללת בין היתר נספח מחייב בדבר ההגבלות שמטיל השדה על סביבתו בגין רעש כלי טיס, הגבלות גובה הבנייה ל-15-30 מטר מעל הכניסה הקובעת, וצמצום סכנות ציפורים לתעופה.
לתוכנית הוגשו מעל 20 השגות – על ידי יזמים, בעלי קרקע, רשויות מקומיות, גופי תשתיות, גופים והתאגדויות לשמירה על איכות הסביבה, רשות מקרקעי ישראל ועוד.
בין המשיגים היו יזמי נדל"ן, הפועלים בנשר ובקריית ביאליק, וכן חברת קרית ים הישוב החדש, חברת בת של הכשרת הישוב...