🔥 אסטרטגיית המניות ענקיות הטכנולוגיה, שבוחרת מניות באמצעות ה-AI שלנו, עלתה 7.1% עד כה בחודש מאי. הצטרפו לאקשן כל עוד המניות לוהטות.קבלו 40% הנחה

עיריית ת"א תשלם 153 מיליון שקל כהיטל השבחה להוד השרון

התפרסם 04.10.2023, 13:27
© REUTERS

| רוני ליפשיץ, מרכז הנדל"ן |

עיריית תל אביב-יפו תשלם לעיריית הוד השרון 153 מיליון שקל בגין היטל השבחה על קרקעות מתחם "בית הנערה" בעיר. כך נקבע בהחלטת ועדת ערר מחוזית לפיצויים והיטל השבחה מחוז מרכז, בראשות עו"ד מאיה אשכנזי.

הוועדה אישרה את הבקשה לאישור הסכם פשרה בין הרשויות, לאחר שעיריית הוד השרון הוכיחה כי במקרה זה, עיריית תל אביב אינה מלכ"ר (מוסד ללא כוונת רווח) שפטור מהיטל השבחה.

הקרקע עליה נמצא מתחם "בית הנערה" בהוד השרון, נרכשה על ידי עיריית תל אביב בשנות ה-40, וזו הקימה במקום מוסד חינוכי ופנימייה לילדים. המקום פעל עד שנת 2003 אז נסגר, ומאז עומד נטוש.

בשנת 2021 זכתה חברת ישראל קנדה (TASE:ISCN) במכרז שפרסמה עיריית תל אביב לרכישת הקרקע במתחם, תמורת סכום של 511 מיליון שקל.

ההסכם בין שתי הרשויות הושג, לאחר שבמשך תקופה ארוכה סירבה עיריית תל אביב לשלם את ההיטל, בטענה שכמלכ"ר היא איננה חייבת בתשלום היטל השבחה לעיריית הוד השרון.

עם זאת, בדיון שהתקיים בוועדת הערר בנושא בשנת 2021, טענה עיריית הוד השרון, באמצעות עו"ד עזרא קוקיא, כי עיריית תל אביב נחשבת מלכ"ר רק בתחום השיפוט שלה, ואילו כאן מדובר אמנם בקרקע שבבעלותה, אך היא כזו שנמצאת בתחום השיפוט של הוד השרון, שתושביה הם אלו שזכאים ליהנות מהתמורה במקרה הזה...

קראו את הכתבה המלאה באתר מרכז הנדל"ן

תגובות אחרונות

התקינו את האפליקציה שלנו
אזהרת סיכון: מסחר במכשירים פיננסיים ו/או במטבעות קריפטו כרוך בסיכון גבוה להפסד סכום ההשקעה בחלקו או במלואו, ואינו מתאים לכל משקיע. מחירי מטבעות קריפטו מתאפיינים בתנודתיות גבוהה במיוחד וחשופים להשפעה חיצונית כגון אירועים פוליטיים, רגולטוריים או פיננסיים. מסחר על בסיס בטחונות תורם להגדלת הסיכון הפיננסי.
לפני קבלת החלטה לסחור במכשיר פיננסי או במטבע קריפטו, עליך להכיר במלואם את הסיכונים ואת העלויות, הנלווים למסחר בשווקים הפיננסיים, לשקול בזהירות את יעדי ההשקעה, את דרגת הניסיון ואת הנכונות לשאת בסיכונים, ולפנות לייעוץ מקצועי בעת הצורך.
פיוז‘ן מדיה (Fusion Media) מדגישה, שהמידע המוצג באתר אינו בהכרח מדויק או ניתן בזמן אמת. המחירים והנתונים באתר אינם בהכרח מסופקים ע"י בורסות או שווקים, ועשויים להיות מסופקים על-ידי עושי שוק, ולפיכך עשויים להיות בלתי מדויקים ושונים ממחיר השוק בפועל עבור שוק נתון. המשמעות היא, שהמחירים משמשים לאינדיקציה אך אינם מתאימים למטרות מסחר. פיוז‘ן מדיה וכל ספק אחר של נתונים שמוצגים באתר, אינם נושאים כל אחריות בגין נזקים או הפסדים שספגת במסחר או בשל הסתמכותך על המידע באתר.
חל איסור על הפצה, שידור, שינוי, הצגה, רפרודוקציה או אחסון של הנתונים באתר זה או שימוש בהם ללא אישור מפורש בכתב מאת פיוז‘ן מדיה ו/או ספק הנתונים. כל זכויות הקניין הרוחני שמורות לבורסה ו/או לספקים המספקים את הנתונים שבאתר.
פיוז‘ן מדיה עשויה לקבל תגמול ממפרסמים המופיעים באתר, בהתאם לאינטראקציה שלך עם הפרסומות והמפרסמים.
הגרסה האנגלית היא גרסתו הראשית של הסכם זה ותשמש גרסה מכרעת בכל מחלוקת שתתגלע בין הגרסה האנגלית לגרסה העברית.
© 2007-2024 - כל הזכויות שמורות לפיוזן מדיה בע"מ