| מיכאל לוי, חדשות Funder |
אלקטרה מוצרי צריכה (TASE:ECP), בהובלתו של המנכ"ל צביקה שווימר (בצילום למעלה), השלימה בהצלחה את השלב המוסדי של הנפקת איגרות החוב מסדרה א' - סדרת איגרות החוב הראשונה אי פעם שמנפיקה החברה.
במסגרת השלב המוסדי זכתה החברה לביקושים גבוהים בסך כ-672 מיליון שקל, מתוכם בחרה לגייס כ-240 מיליון שקל.
מנייתה של אלקטרה צריכה ירדה ביום חמישי בבוקר בשיעור של 2% בבורסת תל אביב, לאחר שב-12 החודשים האחרונים נהנתה מעלייה של כ-53%, ושווי השוק של החברה עומד על כ-4.36 מיליארד שקל. מדד ת"א-90 שבו נכללת מניית אלקטרה צריכה, יורד כ-1%, לאחר שעלה 5.3% מתחילת 2022.
לאור הביקושים הגבוהים, השלב המוסדי בהנפקה ננעל בריבית שקלית של 2.1%, נמוך משמעותית מריבית המקסימום בשיעור של 3% שהוצעה במרכז.
במסגרת ההנפקה, הציעה החברה למשקיעים איגרות חוב שקליות לא צמודות למדד, במח"מ (משך חיים ממוצע) של כ-5 שנים. איגרות החוב עומדות לפירעון בין השנים 2022 עד 2029, עם תשלומי ריבית חצי שנתיים בחודשים יוני ודצמבר.
איגרות החוב מדורגות על ידי חברת הדירוג S&P מעלות בדירוג 'AA-'. את ההנפקה הובילה חברת אפסילון חיתום והנפקות, ולצידה פועלים אי בי אי ולאומי פרטנרס.
יוני צברי, סמנכ"ל בכיר האחראי על העניינים הכספיים ומערכות המידע באלקטרה מוצרי צריכה, מסר
"בשנה האחרונה הרחבנו משמעותית את פעילות החברה, בין השאר, באמצעות רכישת קבוצת יינות ביתן ומגה וכן רכישת חברת סער, ובכך נכנסנו לתחומי צריכה חדשים. אנו ממשיכים באסטרטגיה לחיזוק מעמד אלקטרה מוצרי צריכה כחברה מובילה בתחום הצרכנות והקמעונאות בישראל. לשם כך מצאנו לנכון לגוון את מקורות המימון של החברה ולגייס גם באמצעות הנפקת איגרות חוב. תמורת ההנפקה תשמש למחזור חוב קיים, תחזק את גמישותה הפיננסית של החברה ותתמוך בהמשך פיתוח תוכניותיה האסטרטגיות".
הכתבה התפרסמה לראשונה באתר FUNDER.