קבלו 40% הנחה
🔥 אסטרטגיית המניות ענקיות הטכנולוגיה, שבוחרת מניות באמצעות ה-AI שלנו, עלתה 7.1% עד כה בחודש מאי. הצטרפו לאקשן כל עוד המניות לוהטות.קבלו 40% הנחה

לאחר ההודעות על תחילת הפעולה ברפיח: שערי היורו והדולר מזנקים

התפרסם 06.05.2024, 14:42
© Reuters.
EUR/USD
-
USD/ILS
-
EUR/ILS
-

| סוניה גורודיסקי, ישראל היום |

שערי היורו והדולר מזנקים הבוקר (שני) לאחר ההודעות על תחילת הפעולה ברפיח. הדולר עולה בכ-0.5% ונסחר בשעה זו תמורת 3.7420 מול השקל, האירו מוסיף לערכו 0.8% ושוויו מול השקל הוא 4.0260. המסחר בבורסה לניירות ערך טרם נפתח, והוא ייפתח המאוחר יותר מהרגיל - בשעה 10:10, וזאת בשל צפירת יום הזיכרון לשואה ולגבורה.

"אנו עדים היום לפיחות של הדולר והן כנגד האירו. הדבר קשור כנראה לדיווחים בתקשורת ולהצהרות ההנהגה לקראת פעולה ברפיח, להסלמה הנוספת אתמול בגבול הצפון ולדיווחים המקוטעים על נתק בשיחות בקהיר. גם העיסוק התקשורתי השוטף על החרפת החרם הטורקי ומצד החותים וההשפעות השליליות על המשק מחלישים את השקל", מסביר רונן מנחם, כלכלן שווקים ראשי בבנק מזרחי טפחות (TASE:MZTF).

לדבריו, "הגורמים האלו מקוזזים חלקית בלבד על ידי היחלשות הדולר בעולם (בעקבות דו"ח התעסוקה הפושר ודברי יו"ר הפד פאוול שהריבית לא תעלה) והעליות בשוקי המניות בארה"ב בסוף השבוע, שבדרך כלל השקל מגיב להן בחיוב. המשך ההתרחשויות תלוי כמובן בהתפתחויות הביטחוניות והמדיניות כשמדובר על ימי הכרעה לכאן או לכאן. כמו כן ממתינים לראות אם וכמה ישפיע החרם על האינפלציה. אם היא תעלה הריבית תתקשה לרדת וזה יתמוך בשקל".

פרמיית הסיכון של ישראל עלולה לעלות

"התחזקות השקל והירידה המחודשת במחירי הסחורות בעולם, צפויים למתן את אינפלציית ההיצע בישראל, אם כי המסחר בשקל יושפע בתקופה הקרובה בעיקר מההתפתחויות הגיאופוליטיות – חתימה על עסקה לשחרור חטופים והפסקת אש תוביל, להערכתנו, לייסוף נאה של השקל. מאידך, פיצוץ המגעים והרחבת המלחמה תעלה את פרמיית הסיכון של ישראל ותוביל להיחלשות מחודשת וחדה בשער השקל", כך כתב אתמול מודי שפריר, כלכלן שווקים פיננסיים ראשי בבנק הפועלים בסקירתו השבועית.

זוהי פרסומת מטעם צד שלישי. לא מדובר בהצעה או בהמלצה של Investing.com. אפשר לקבל מידע כאן או להסיר את הפרסומות .

קראו את הכתבה המלאה באתר ישראל היום

תגובות אחרונות

התקינו את האפליקציה שלנו
אזהרת סיכון: מסחר במכשירים פיננסיים ו/או במטבעות קריפטו כרוך בסיכון גבוה להפסד סכום ההשקעה בחלקו או במלואו, ואינו מתאים לכל משקיע. מחירי מטבעות קריפטו מתאפיינים בתנודתיות גבוהה במיוחד וחשופים להשפעה חיצונית כגון אירועים פוליטיים, רגולטוריים או פיננסיים. מסחר על בסיס בטחונות תורם להגדלת הסיכון הפיננסי.
לפני קבלת החלטה לסחור במכשיר פיננסי או במטבע קריפטו, עליך להכיר במלואם את הסיכונים ואת העלויות, הנלווים למסחר בשווקים הפיננסיים, לשקול בזהירות את יעדי ההשקעה, את דרגת הניסיון ואת הנכונות לשאת בסיכונים, ולפנות לייעוץ מקצועי בעת הצורך.
פיוז‘ן מדיה (Fusion Media) מדגישה, שהמידע המוצג באתר אינו בהכרח מדויק או ניתן בזמן אמת. המחירים והנתונים באתר אינם בהכרח מסופקים ע"י בורסות או שווקים, ועשויים להיות מסופקים על-ידי עושי שוק, ולפיכך עשויים להיות בלתי מדויקים ושונים ממחיר השוק בפועל עבור שוק נתון. המשמעות היא, שהמחירים משמשים לאינדיקציה אך אינם מתאימים למטרות מסחר. פיוז‘ן מדיה וכל ספק אחר של נתונים שמוצגים באתר, אינם נושאים כל אחריות בגין נזקים או הפסדים שספגת במסחר או בשל הסתמכותך על המידע באתר.
חל איסור על הפצה, שידור, שינוי, הצגה, רפרודוקציה או אחסון של הנתונים באתר זה או שימוש בהם ללא אישור מפורש בכתב מאת פיוז‘ן מדיה ו/או ספק הנתונים. כל זכויות הקניין הרוחני שמורות לבורסה ו/או לספקים המספקים את הנתונים שבאתר.
פיוז‘ן מדיה עשויה לקבל תגמול ממפרסמים המופיעים באתר, בהתאם לאינטראקציה שלך עם הפרסומות והמפרסמים.
הגרסה האנגלית היא גרסתו הראשית של הסכם זה ותשמש גרסה מכרעת בכל מחלוקת שתתגלע בין הגרסה האנגלית לגרסה העברית.
© 2007-2024 - כל הזכויות שמורות לפיוזן מדיה בע"מ