🟢 השווקים עולים. כל חברי הקהילה שלנו, עם מעל 120 אלף איש, יודעים מה לעשות לגבי זה. עכשיו זה גם בידיים שלך.קבלו 40% הנחה

השקל נחלש מול הדולר, הין היפני יורד למרות התערבות הבנק המרכזי

התפרסם 24.10.2022, 10:16
© Reuters.
EUR/USD
-
GBP/USD
-
USD/JPY
-
AUD/USD
-
NZD/USD
-
USD/ILS
-
EUR/ILS
-
USD/CNY
-
DX
-
DXY
-
BTC/USD
-

| מאת פיטר נרס, Investing.com | 

מדד הדולר עלה במסחר באירופה ביום שני, בעוד שהין היפני המשיך לרדת למרות נסיונות התערבות של הבנק המרכזי של יפן, והליש"ט טיפסה כאשר שר האוצר לשעבר רישי סונק הפך למועמד המוביל לתפקיד ראש ממשלת בריטניה.

בזירה המקומית, השקל נחלש ביום שני, כאשר הדולר מתחזק מול השקל ועולה 0.5% לשער של 3.543 שקל לדולר, והאירו עולה 0.2% ונסחר ברמה של 3.484 שקל לאירו.

מדד הדולר אינדקס, שמודד את המטבע ביחס לסל של מטבעות אחרים, עלה 0.1% לרמה של 112.1 נקודות.

הדרמה בשוקי המט"ח התרכזה במהלך הלילה סביב הצמד דולר ארה"ב/ין יפני. על פי דיווח של ה"פייננשל טיימס" הבנק של יפן מכר ככל הנראה לפחות 30 מיליארד דולר ביום שישי במאמץ לתמוך בין, והתנועות החדות של צמד המטבעות בתחילת יום שני מצביעות על כך שהבנק המרכזי שוב מתערב במסחר במט"ח.

הצמד דולר/ין ירד משיא של 149.68 ל-145.28 ין לדולר תוך דקות, בצעד שרמז על התערבות הבנק, אך מאז טיפס בחזרה ל-149.20, מה שמעיד שלרשויות היפניות יש עדיין עבודה רבה לעשות כדי לבלום את הביקוש לדולר מול הין החלש.

"הרשויות ביפן אכן נמצאות במצב לא פשוט", 

אמרו אנליסטים ב-ING. 

"אנחנו יכולים בקלות לראות את האינטרס שלהם לא למתוח את הקו בשער של 150.00 ין לדולר, בהתחשב בתנודתיות המאוד מוגברת בשוק, אלא לאפשר לין להתמודד עם הסיכונים הגבוהים יותר שגורמים למכירות החדות במטבע, אותן טוקיו רצתה לרסן מלכתחילה".

"אלא אם הבנק אוף יפן יעבור לעמדה פחות יונית (אין רמזים לכך עד כה), התערבויות בשוק המט"ח נשארו האופציה הכי רלוונטית",

הוסיפו האנליסטים.

צמד המטבעות ליש"ט/דולר עלה ב-0.4% ל-1.1347 דולר לליש"ט, לאחר שראש הממשלה לשעבר בוריס ג'ונסון פרש מהתמודדות במפלגה השמרנית על החלפתה של ראשת הממשלה הפורשת ליז טראס, כאשר המפלגה תכריז על שר האוצר לשעבר רישי סונאק כמנהיג המפלגה וראש הממשלה החדש של בריטניה, מאוחר יותר היום. 

המינוי של סונאק צפוי להפחית את אי הוודאות הפוליטית התלויה מעל הליש"ט, לפחות לזמן קצר.

האירו ירד ב-0.2% ל-0.9843 דולר לאירו לקראת החלטת המדיניות של ה-ECB ביום חמישי, שצפויה להביא לעלייה נוספת של 75 נקודות בסיס בריבית גוש האירו, כאשר הבנק המרכזי מבקש לרסן את האינפלציה המשתוללת.

צמד המטבעות דולר אוסטרליה/דולר ארה"ב ירד ב-0.9% ל-0.6322 דולר ארה"ב לדולר אוסטרלי והצמד דולר ניו זילנד/דולר ארה"ב ירד ב-0.3% ל-0.5731 דולר ארה"ב לדולר ניו זילנדי, בעוד שהצמד דולר ארה"ב/יואן סיני עלה ב-0.2% ל-7.2553 יואן לדולר, כאשר הספקות גוברים לגבי עוצמת ההתאוששות של הכלכלה הסינית.

נתוני התוצר המקומי הגולמי שפורסמו בסין באיחור של כמה ימים, הראו שהכלכלה הסינית צמחה ב-3.9% ברבעון השלישי, כשהיא עוקפת את התחזיות לצמיחה של 3.5%, אך נמצאת עדיין נמוך מהתחזיות לצמיחה שנתית של 5%. נתוני המכירות הקמעונאיות היו מאכזבים, עם עלייה מינורית של 2.5%.

בשוק מטבעות הקריפטו, הביטקוין טיפס 0.7% ביום שני לרמה של 19,329 דולר לביטקוין.

תגובות אחרונות

התקינו את האפליקציה שלנו
אזהרת סיכון: מסחר במכשירים פיננסיים ו/או במטבעות קריפטו כרוך בסיכון גבוה להפסד סכום ההשקעה בחלקו או במלואו, ואינו מתאים לכל משקיע. מחירי מטבעות קריפטו מתאפיינים בתנודתיות גבוהה במיוחד וחשופים להשפעה חיצונית כגון אירועים פוליטיים, רגולטוריים או פיננסיים. מסחר על בסיס בטחונות תורם להגדלת הסיכון הפיננסי.
לפני קבלת החלטה לסחור במכשיר פיננסי או במטבע קריפטו, עליך להכיר במלואם את הסיכונים ואת העלויות, הנלווים למסחר בשווקים הפיננסיים, לשקול בזהירות את יעדי ההשקעה, את דרגת הניסיון ואת הנכונות לשאת בסיכונים, ולפנות לייעוץ מקצועי בעת הצורך.
פיוז‘ן מדיה (Fusion Media) מדגישה, שהמידע המוצג באתר אינו בהכרח מדויק או ניתן בזמן אמת. המחירים והנתונים באתר אינם בהכרח מסופקים ע"י בורסות או שווקים, ועשויים להיות מסופקים על-ידי עושי שוק, ולפיכך עשויים להיות בלתי מדויקים ושונים ממחיר השוק בפועל עבור שוק נתון. המשמעות היא, שהמחירים משמשים לאינדיקציה אך אינם מתאימים למטרות מסחר. פיוז‘ן מדיה וכל ספק אחר של נתונים שמוצגים באתר, אינם נושאים כל אחריות בגין נזקים או הפסדים שספגת במסחר או בשל הסתמכותך על המידע באתר.
חל איסור על הפצה, שידור, שינוי, הצגה, רפרודוקציה או אחסון של הנתונים באתר זה או שימוש בהם ללא אישור מפורש בכתב מאת פיוז‘ן מדיה ו/או ספק הנתונים. כל זכויות הקניין הרוחני שמורות לבורסה ו/או לספקים המספקים את הנתונים שבאתר.
פיוז‘ן מדיה עשויה לקבל תגמול ממפרסמים המופיעים באתר, בהתאם לאינטראקציה שלך עם הפרסומות והמפרסמים.
הגרסה האנגלית היא גרסתו הראשית של הסכם זה ותשמש גרסה מכרעת בכל מחלוקת שתתגלע בין הגרסה האנגלית לגרסה העברית.
© 2007-2024 - כל הזכויות שמורות לפיוזן מדיה בע"מ