קבלו 40% הנחה
🔥 אסטרטגיית המניות ענקיות הטכנולוגיה, שבוחרת מניות באמצעות ה-AI שלנו, עלתה 7.1% עד כה בחודש מאי. הצטרפו לאקשן כל עוד המניות לוהטות.קבלו 40% הנחה

ההסתדרות מנעה הפחתה של עשרות עד מאות שקלים בקצבה של גמלאי שירות המדינה

התפרסם 02.05.2024, 10:16
ההסתדרות מנעה הפחתה של עשרות עד מאות שקלים בקצבה של גמלאי שירות המדינה

| ניצן צבי כהן, חדשות דבר |

חדשות "דבר" בית הדין האזורי לעבודה בירושלים קיבל אתמול (רביעי) את עמדת ההסתדרות, וקבע כי כל הגמלאים והשארים בפנסיה תקציבית בשירות המדינה ימשיכו לקבל את "רכיב השלמה לתוספת יוקר" (מקדם 3.82%), כפי ששולם עד היום. בית הדין דחה את טענות המדינה וקבע כי אופן תשלום התוספת עד היום יישם הסכמות קיבוציות בין המדינה להסתדרות, כי המדינה לא הוכיחה קיומה של טעות או תקלה באופן חישוב ותשלום התוספת, ובהתאם לכך היא מנועה משינוי בתשלום הקצבאות.

ההסתדרות פנתה ב-2021 לבית הדין, אחרי שמשרד האוצר שלח הודעה לקונית לפורשי שירות המדינה בפנסיה תקציבית, שלפיה החל מקצבת חודש מאי 2021 תבוצע הפחתה בקצבתם. המדינה החליטה על הפחתת הקצבה באופן חד-צדדי ובלי לפנות להסתדרות, בטענה ש"נפלה טעות" באופן חישוב "רכיב השלמה לתוספת יוקר" במשכורת הקובעת לפנסיה. זאת לאחר שהמדינה שילמה את הרכיב באותו אופן לכל הגמלאים והשארים יותר מ-30 שנה, ותשלום התוספת מעוגן בחוק שהוא פרי הסכמות בין המדינה לבין ההסתדרות.

בית הדין נעתר אז לבקשת ההסתדרות והוציא צווי מניעה להפחתה בקצבה עד לבירור התיק. כעת פסק ההרכב כי לא הוכחה טעות או תקלה בחישוב ובאופן תשלום השלמת תוספת יוקר לזכאים לקצבאות (פורשים ושארים), ולכן המדינה מנועה מלהורות על שינוי אופן חישוב ותשלום התוספת. כלומר, על המדינה להמשיך לשלם לגמלאים ולשארים את התוספות בקצבתם כפי ששילמה עד…

קראו את הכתבה המלאה באתר החדשות דבר

תגובות אחרונות

באוצר כל הזמן מחפשים אך לשדוד את האזרח.כמו שלוקחים יום הבראה מכל העובדים ..
התקינו את האפליקציה שלנו
אזהרת סיכון: מסחר במכשירים פיננסיים ו/או במטבעות קריפטו כרוך בסיכון גבוה להפסד סכום ההשקעה בחלקו או במלואו, ואינו מתאים לכל משקיע. מחירי מטבעות קריפטו מתאפיינים בתנודתיות גבוהה במיוחד וחשופים להשפעה חיצונית כגון אירועים פוליטיים, רגולטוריים או פיננסיים. מסחר על בסיס בטחונות תורם להגדלת הסיכון הפיננסי.
לפני קבלת החלטה לסחור במכשיר פיננסי או במטבע קריפטו, עליך להכיר במלואם את הסיכונים ואת העלויות, הנלווים למסחר בשווקים הפיננסיים, לשקול בזהירות את יעדי ההשקעה, את דרגת הניסיון ואת הנכונות לשאת בסיכונים, ולפנות לייעוץ מקצועי בעת הצורך.
פיוז‘ן מדיה (Fusion Media) מדגישה, שהמידע המוצג באתר אינו בהכרח מדויק או ניתן בזמן אמת. המחירים והנתונים באתר אינם בהכרח מסופקים ע"י בורסות או שווקים, ועשויים להיות מסופקים על-ידי עושי שוק, ולפיכך עשויים להיות בלתי מדויקים ושונים ממחיר השוק בפועל עבור שוק נתון. המשמעות היא, שהמחירים משמשים לאינדיקציה אך אינם מתאימים למטרות מסחר. פיוז‘ן מדיה וכל ספק אחר של נתונים שמוצגים באתר, אינם נושאים כל אחריות בגין נזקים או הפסדים שספגת במסחר או בשל הסתמכותך על המידע באתר.
חל איסור על הפצה, שידור, שינוי, הצגה, רפרודוקציה או אחסון של הנתונים באתר זה או שימוש בהם ללא אישור מפורש בכתב מאת פיוז‘ן מדיה ו/או ספק הנתונים. כל זכויות הקניין הרוחני שמורות לבורסה ו/או לספקים המספקים את הנתונים שבאתר.
פיוז‘ן מדיה עשויה לקבל תגמול ממפרסמים המופיעים באתר, בהתאם לאינטראקציה שלך עם הפרסומות והמפרסמים.
הגרסה האנגלית היא גרסתו הראשית של הסכם זה ותשמש גרסה מכרעת בכל מחלוקת שתתגלע בין הגרסה האנגלית לגרסה העברית.
© 2007-2024 - כל הזכויות שמורות לפיוזן מדיה בע"מ