קבלו 40% הנחה
🔥 אסטרטגיית המניות ענקיות הטכנולוגיה, שבוחרת מניות באמצעות ה-AI שלנו, עלתה 7.1% עד כה בחודש מאי. הצטרפו לאקשן כל עוד המניות לוהטות.קבלו 40% הנחה

המכה ה-11: גל עליות מחירים החל מה-1 במאי; מחיר החלב מזנק רגע לפני שבועות

התפרסם 30.04.2024, 10:19

| היאלי יעקבי-הנדלסמן, ישראל היום |

חג הפסח מאחורינו, ו״כמובטח״, גל התייקרויות נוסף צפוי לפקוד אותנו באחד במאי. גל עליות המחירים הנוכחי כולל את עליית מחירי החלב המפוקח בשיעור של 4.48 אחוזים, את עליות המחירים של חברות מובילות במשק ואת עליית מחירי הדלק.

רגע לפני חג השבועות שסובב סביב מוצרי חלב - מגיעה התייקרות של החלב המפוקח בשיעור של 4.48%. משרד החקלאות הודיע לאחרונה כי תוצאות תחשיב המחירים התקופתי הראו כי יש להעלות את מחירי מוצרי החלב שבפיקוח לצרכן בשיעור זה.

על פי הצו נבחנים תחשיבי המחירים לפי נוסחאות קבועות אחת לחצי שנה עד שנה, במסגרת מנגנון אוטומטי שאינו מצריך חתימת שרים ולוקח בחשבון את השינויים שחלו בתשומות העיקריות בייצור המוצרים, בהתחשב בשינוי במדדי התשומות והמחירים.

יש לציין כי במאי 2023 הייתה אמורה להתרחש התייקרות של 16%, ובהסכם בין המחלבות לשר האוצר הוחלט למתן את ההתייקרות ל-9% ולפרוס את הפער על פני 3 שנים.

מה צפוי להתייקר?
בשורה התחתונה, המוצרים הבסיסיים ביותר צפויים להתייקר. כך למשל מחיר חלב 3% בשקית 1 ליטר יעלה מ-5.94 שקלים ל-6.21 שקלים. חלב טרי 3% שומן בקרטון 1 ליטר יתייקר מ-6.81 שקלים ל-7.11 שקלים.

מחירו של גביע אשל יעלה מ-1.85 שקלים ל-1.93 שקלים, מחיר "גיל" 3% שומן יעלה מ-1.65 שקלים ל-1.72 שקלים. שמנת חמוצה 15% שומן תעלה 2.75 שקלים במקום 2.63 שקלים ושמנת מתוקה 38% שומן תעלה 7.39 שקלים במקום 7.07 שקלים.

מחירה של גבינה צהובה עמק 28% שומן, 1 ק"ג במעדנייה יעלה מ-48.95 שקלים ל-51.14 שקלים, גבינה לבנה 5% שומן תעלה מ-5.43 שקלים ל-5.68 שקלים ועוד.

קראו את הכתבה המלאה באתר ישראל היום

תגובות אחרונות

ומי הפרייארים בסיפור ? אנחנו משלצי המיסים ביום שנבפיק לשלם מיסים למשינה הכל יהיה פה זול
קשה לחיות פה, מה יהיה עם שר האוצר
פשוט נורא איך המשק שלנו מידרדר
התקינו את האפליקציה שלנו
אזהרת סיכון: מסחר במכשירים פיננסיים ו/או במטבעות קריפטו כרוך בסיכון גבוה להפסד סכום ההשקעה בחלקו או במלואו, ואינו מתאים לכל משקיע. מחירי מטבעות קריפטו מתאפיינים בתנודתיות גבוהה במיוחד וחשופים להשפעה חיצונית כגון אירועים פוליטיים, רגולטוריים או פיננסיים. מסחר על בסיס בטחונות תורם להגדלת הסיכון הפיננסי.
לפני קבלת החלטה לסחור במכשיר פיננסי או במטבע קריפטו, עליך להכיר במלואם את הסיכונים ואת העלויות, הנלווים למסחר בשווקים הפיננסיים, לשקול בזהירות את יעדי ההשקעה, את דרגת הניסיון ואת הנכונות לשאת בסיכונים, ולפנות לייעוץ מקצועי בעת הצורך.
פיוז‘ן מדיה (Fusion Media) מדגישה, שהמידע המוצג באתר אינו בהכרח מדויק או ניתן בזמן אמת. המחירים והנתונים באתר אינם בהכרח מסופקים ע"י בורסות או שווקים, ועשויים להיות מסופקים על-ידי עושי שוק, ולפיכך עשויים להיות בלתי מדויקים ושונים ממחיר השוק בפועל עבור שוק נתון. המשמעות היא, שהמחירים משמשים לאינדיקציה אך אינם מתאימים למטרות מסחר. פיוז‘ן מדיה וכל ספק אחר של נתונים שמוצגים באתר, אינם נושאים כל אחריות בגין נזקים או הפסדים שספגת במסחר או בשל הסתמכותך על המידע באתר.
חל איסור על הפצה, שידור, שינוי, הצגה, רפרודוקציה או אחסון של הנתונים באתר זה או שימוש בהם ללא אישור מפורש בכתב מאת פיוז‘ן מדיה ו/או ספק הנתונים. כל זכויות הקניין הרוחני שמורות לבורסה ו/או לספקים המספקים את הנתונים שבאתר.
פיוז‘ן מדיה עשויה לקבל תגמול ממפרסמים המופיעים באתר, בהתאם לאינטראקציה שלך עם הפרסומות והמפרסמים.
הגרסה האנגלית היא גרסתו הראשית של הסכם זה ותשמש גרסה מכרעת בכל מחלוקת שתתגלע בין הגרסה האנגלית לגרסה העברית.
© 2007-2024 - כל הזכויות שמורות לפיוזן מדיה בע"מ