| ניצן צבי כהן, חדשות דבר |
סכום ההחזרים הכולל ששילמו חברות הטיסה הישראליות בשל ביטולי טיסות על רקע המלחמה עומד על כ-155 מיליון דולר, כך עלה בדיון שהתקיים ביום שני בוועדת הכלכלה.
בפתח הישיבה הזכיר יו"ר הוועדה דוד ביטן כי ענף התעופה הוחרג מהסדר הפיצוי הכללי, וביקש לדעת האם משרדי התחבורה והאוצר כבר החלו לדון במתווה מיוחד לענף מול החברות הישראליות.
סמנכ"ל המסחר של אל על (TASE:ELAL), שלומי זפרני, ציין כי בבוקר ה-7 באוקטובר לקחה אל על על עצמה, על אף שאינה חברה ממשלתית, להתגייס לצרכי המדינה והוסיפה מאות טיסות למתן מענה לצרכי הציבור.
לדבריו, החברה מנהלת מדיניות מחירים מוקפדת כדי לא לנצל את הסיטואציה כלפי הצרכנים, ואמר:
"אם אל על לא הייתה מתקיימת נתב"ג כמעט והיה נסגר, אנחנו מטיסים כמעט 80% מהעוברים בנתב"ג וזו תשובה ברורה לשאלה מדוע צריך תעופה ישראלית, דבר שבשוטף לא מקבל התייחסות מתאימה".
על רקע זה קרא זפרני לשנות את החוק המחייב את החברות גם לפצות את הנוסעים שנסיעותיהם בוטלו, בנוסף להחזר כספם.
"יש צורך לטפל בחוק שירותי תעופה ולהסיר את חובת הפיצוי לעת הזו".
בנוסף לכך ביקש זפרני תנאי תחרות שווים מול חברות זרות ואמר כי במקרה שבו המדינה או מוסדותיה מטיסים עובדים או משלחות צריך לתעדף טיסה בחברות ישראליות...