קבלו 40% הנחה
🔥 אסטרטגיית המניות ענקיות הטכנולוגיה, שבוחרת מניות באמצעות ה-AI שלנו, עלתה 7.1% עד כה בחודש מאי. הצטרפו לאקשן כל עוד המניות לוהטות.קבלו 40% הנחה

סקירת שבועית 27.01-02.02.2013

התפרסם 27.01.2013, 12:35
EUR/USD
-
AUD/JPY
-
USD/ILS
-
WMT
-

השבוע במרכז: החלטת הריבית ונתוני התעסוקה של ארה"בסיכום קצר לשבוע החולף

השוק האמריקני עשה היסטוריה השבוע. העלאת תקרת החוב עד ל-19 במאי וסימני התאוששות ברורים של הכלכלה האירופאית והאמריקנית, דחפו את השווקים הפיננסיים לשיאים היסטוריים. מרבית המדווחות בוול סטריט עמדו בציפיות אך סיפקו תחזית פסימית מאוד לרבעון הבא. ענקית הטכנולוגיה "אפל" רכזה את מלא תשומת הלב של המשקיעים אחרי שפרסמה תחזית פסימית לגבי הרבעון הראשון של השנה. המנייה צללה ביותר מ-10% השבוע וסגרה באזור 441 דולר למנייה.
החברה הציגה דוחות טובים יחסית אך היא חתכה את התחזיות לרבעון ה-1 של השנה לפיהן היא צופה הכנסות בטווח של 41-43 מיליארד דולר, מתחת לתחזיות האנליסטים שצפו הכנסות של 45.6 מיליארד דולר. החברה לא פרסמה תחזית רווח ואכזבה גם לגבי תחזית המרווח השולי שלה - 38%., עניין שאכזב מאוד את המשקיעים שקיוו כי החברה תחזור למרווח השולי הקבוע שלה - 40%.

שבוע חלומי עבור האירו, שבוע גרוע עבור הפאונד
הגיבור של השבוע הינו האירו אשר ביצע מהלך התחזקות מרשים מול כל המטבעות הנסחרים מולו. נאומו האופטימי של יו"ר הבנק המרכזי של אירופה – דרגי אשר הביע אופטימיות מהשיפור שחל בכלכלה האירופאית והצהיר "העננה השחורה שריחפה מעל אירופה – הוסרה" ונתוני מקרו מעודדים העניקו רוח גבית לשטר האירופאי אשר זינק ב-140 פיפס מול הדולר וביותר מ-200 פיפס מול הין.
במישור המקרו, סקר האקלים העסקי בגרמניה רשם קריאה של 104.2 נקודות לעומת 102.4 נקודות שנרשמו בחודש הקודם. הנתון הפתיע את האנליסטים אשר ציפו לשיפור קל יותר ולקריאה של 103.1 הנקודות.
נתון מדד מנהלי הרכש של גרמניה הצביע גם כן על שיפור משמעותי שחל בסקטור היצור והשירותים של הכלכלה הגדולה בגוש האירו.
סקר סנטימנט הצרכנים הנערך ע"י מכון ZEW הצביע על המשך שיפור של הכלכלה האירופאית. הנתון רשם קריאה של 31.5 הנקודות לעומת 6.9 הנקודות שנרשמו בחודש הקודם בגרמניה. הנתון הפתיע לחלוטין את האנליסטים אשר ציפו לקריאה של 12.2 נקודות בלבד. הנתון המשוקלל של גוש האירו רשם קריאה של 31.2 נקודות לעומת 7.6 הנקודות שנרשמו בחודש קודם. גם כאן מדובר בהפתעה נעימה היות והאנליסטים ציפו לקריאה של 14.1 נקודות. הנתונים המעודדים היוו טריגר לתחילתו של גל העליות של השטר האירופאי אל עבר 1.3370 דולר לאירו.
בבריטניה הסיפור שונה לחלוטין. למרות השיפור יחסי שחל ברבעון השלישי של השנה, נראה כי בריטניה בדרך למיתון נוסף. הכלכלה הבריטית התכווצה ברבעון האחרון של השנה ב-0.3%, גרוע מהתחזיות שעמדו על צמיחה שלילית של 0.1% בלבד. הנתון המאכזב מעיד על כך שמשהו לא מתנהל נכון שם ונראה שהבנק המרכזי יאלץ לבצע הרחבה כמותית נוספת על מנת לתת דחיפה לכלכלה המקרטעת. הפאונד צלל מתחילת החודש קרוב ל-500 פיפס והוא בדרך לרשום את החודש הגרוע ביותר מאז חודש מאי, אז המטבע המלכותי צלל קרוב ל-1,000 פיפס.

מקרו מסביב לעולם
הבנק המרכזי של קנדה הותיר את שיעור הריבית על כנו ברמה של 1% וסיפק תחזית פסימית לגבי ההמשך. נגיד הבנק המרכזי רמז כי לא תחול עלייה בשיעור הריבית היות והצמיחה חלשה יחסית ושיעור האינפלציה נמוכים ביותר. מדד במחירים לצרכן צלל בחודש דצמבר ב-0.6%. האינפלציה הסתכמה ב-0.8% בלבד בשנה שעברה. הדולר הקנדי התרסק מול הדולר האמריקני בעקבות הנתונים. הצמד חצה את אזור השקילות וקבע שיא בסמוך ל.1.01.
באוסטרליה האינפלציה מתמתנת וסוללת את הדרך להורדת ריבית נוספת בעתיד הנאה לעיין. מדד המחירים לצרכן עלה ב-0.2% ברבעון האחרון של השנה לעומת הזינוק של 1.4% שחל ברבעון הקודם. הנתון הוביל למימושים כבדים בצמדי הדולר האוסטרלי. מול השטר הירוק, האוזי איבד השבוע קרוב ל-80 פיפס למרות האופטימיות בשווקים אשר הייתה אמורה לתמוך דווקא במטבע האוסטרלי.


סיכום שבועי
בסה"כ עברנו שבוע לא רע בכלל ביחס לשבועות קודמים. המדדים בוול סטריט ממשיכים לדהור קדימה. מדד S&P 500 פרץ את הרף הפסיכולוגי ב-1,500 נקודות וסגר מעל רמה זו לראשונה מאז שנת 2007. מדד הדאו גונס סגר את השבוע מעל 13800 הנקודות, בדרך לבחון את אזור השיא ב-14267 הנקודות אשר נקבע בסוף חודש אוקטובר 2007.

מה מצפה לנו השבוע?
זירה מקומית
השוק המקומי צפוי לפתוח את השבוע החדש על רקע העליות שנרשמו בוול סטריט. השבוע ימשכו הדיונים להרכבת הממשלה החדשה. המשקיעים נוטים להיות אופטימיים מהשינוי המסתמן במערכת הפוליטית הישראלית וזה אולי ייתן דחיפה משמעותית נוספת לשוק המקומי. מדד ת"א 25 סגר את השבוע שעבר בירידה של 0.69% באזור 1196 הנקודות. היום אנו מעריכים כי המדד יפתח מעל 1200 הנקודות וינסה להמשיך לדהור קדימה אל עבר רמת ההתנגדות המשמעותית הניצבת ב-1240 הנקודות. השבוע שלפנינו עמוס באירועי מקרו אשר עשויים לגרום לתנודתיות רבה בשווקים הפיננסיים. אצלנו כדאי לעקוב אחרי פרסום החלטת הריבית של חודש פברואר אשר תפורסם מחר. אחרי שבנק ישראל הוריד את שיעור הריבית בחודש שעבר ב-0.25% ל-1.75% , החודש לא צפוי שינוי בגובה הריבית.
בזירת המט"ח, צמד הדולר שקל לא הצליח לשבור את אזור התמיכה המשמעותית הניצבת ב-3.70 למרות שהדולר ירד לשפל חדש מול האירו לרמה של 1.3477. יתכן כי המטבע המקומי מתחיל לאבד עוצמה על רקע הספקולציות בעניין התערבות אפשרות של בנק ישראל בשוק המט"ח כפי שעשה זאת בעבר. בזירה הבינ"ל אנו מזהים בלימה מסוימת במגמה הדובית של הדולר, יחד עם זאת אנו מעריכים כי מדובר בהפסקה קלה שאחרי צפוי לבוא גל החלשות נוסף של המטבע האמריקני.
אם הצמד יצליח לשבור מתחת ל-3.70, ניתן יהיה לצפות להמשך הירידות אל עבר אזור 3.65. כישלון שבירה עשויה להוביל לתיקון משמעותי יותר לכיוון 3.80.

זירה בינ"ל
הראלי הנמשך מתחילת השנה יעמוד במבחן מספר פעמים השבוע.
האתגר הראשון : נתון התמ"ג של הרבעון ה-4 בארה"ב. הנתון צפוי להעיד על כך שהכלכלה הגדולה בעולם צמחה בקצב של 1.3% בלבד לעומת 3.1% צמיחה שנרשמה ברבעון הקודם. כל נתון שונה מהצפי עשוי להשפיע על הכיוונים בשווקים באופן ניכר. להערכתנו, הנתון יפתיע לטובה ויספק דלק נוסף לראלי הנוכחי.
האתגר השני: החלטת הריבית בארה"ב. המשקיעים ימתינו בדריכות לנאומו של יו"ר הפד' ברננקי הצפוי להתקיים בתום ועידת השוק הפתוח שתסתיים ביום רביעי הקרוב. ברננקי לא צפוי להודיע על שינויים מוניטריים אך המשקיעים ינסו להבין ממנו עד מתי הוא ימשיך עם המדיניות המוניטרית הנוכחית. כפי שהוא ציין בנאומו הקודם, הפד' ימשיך לרכוש אג"ח ללא הגבלה עד שהאבטלה תרד לאזור 6.5%. במידה והוא יחזור על דבריו, השוק יגיב בעליות.
האתגר השלישי : נתוני התעסוקה של ארה"ב. על פי הערכות, המשק האמריקני הצליח ליצר 156 אלף משרות בחודש ינואר ושיעור האבטלה צפוי להישאר ללא שינוי ברמה של 7.8%. כל נתון שונה מהצפי יגרום לתנודתיות רבה בשווקים.
בתחילת השבוע צפויים להתפרסם עוד מספר אירועים אשר עשויים להשפיע על השווקים וביניהם ניתן למצוא את הזמנות המוצרים ברי קיימא, מדד מחירי הבתים של קייס שילר, אמון הצרכנים ומדד מנהלי הרכש בארה"ב . הנתונים צפויים להעיד על המשך ההתאוששות של הכלכלה הגדולה בעולם.
בזירת המט"ח אנו מעריכים כי הדולר ימשיך להיחלש, בעיקר מול האירו. הין היפני ימשיך לחטוף אם הסנטימנט החיובי בשווקים ימשך. לקראת פרסום נתוני התעסוקה של ארה"ב, כדאי לעקוב אחרי צמד הדולר – ין . הפתעה חיובית תוביל להמשך זינוק של הצמד.


ניתוח טכני
דולר שקל
USD/ILS<span class=USD/ILS" title="USD/ILS" width="1776" height="533">

ניתוח כללי
- הצמד אינו מצליח להתגבר על רמת התמיכה הניצבת ב-3.70 שם עובר גם ממוצע נע 200. נעילה מתחת לאזור זה תוביל לצלילה אל עבר אזור 3.65.
- פריצה מעל 3.75 תוביל למהלך עליות חדש אל עבר אזור 3.80.
- הממוצעים הקצרים משופעים בחדות כלפי מטה.

תחזית שלנו לצמד זה: תרחיש דובי : ניתן לשקול פתיחת פוזיציות שורט במקרה של נעילה יומית מתחת ל-3.69. היעדים שלנו: 3.65,3.63. תרחיש שוורי: ניתן לשקול פתיחת פוזיציות לונג בפריצה מעל 3.75. יעדים: 3.79, 3.83.


אירו דולר
EUR/USD
<span class=EUR/USD" title="EUR/USD" width="1633" height="490">

ניתוח כללי
- הצמד פרץ את אזור ההתנגדות המשמעותית של 1.3390 ובחן את ההתנגדות הבאה הניצבת ב-1.3480.
- פריצה מעל 1.3480 תוביל להמשך העליות אל עבר אזור 1.3650.
- יתכן כי הצמד יחזור לבחון את אזור 1.3390. אם הוא יצליח להפוך לתמיכה, נוכל להיערך למהלך עליות משמעותי.
- הצמד סגר מעל ממוצע נע 200 בגרף השבועי, דבר אשר מהווה איתות שוורי מובהק. הממוצעים הקצרים השלימו את ההצטלבות השוורית.

תחזית שלנו לצמד זה: החזקת פוזיציות לונג מהפריצה של 1.3390. כל תיקון לכיוון רמה זו תהווה הזדמנות כניסה חזרה לעסקאות לונג. פריצה מעל 1.3480 תהווה טריגר להמשך עליות אל עבר : 1.3650, 1.38.


דולר אוסטרלי ין
AUD/JPY
<span class=AUD/JPY" title="AUD/JPY" width="1633" height="490">

ניתוח כללי
- הצמד נמצא במגמת עליה ברורה. בימים האחרונים ניתן לראות כי הצמד נכנס לדשדוש צר שנע בין 93- 95 ין לדולר אוסטרלי.
- אנו מעריכים כי פריצה מעל 95 תוביל לזינוק אל עבר אזור ה-100 ין לדולר אוסטרלי.
- שבירה של 93 תוביל לתיקון חד יותר אשר עלול להסתיים באזור התמיכה המסומן בירוק.
- הממוצעים תומכים בהמשך העליות של הצמד.


תחזית שלנו לצמד זה: ניתן לשקול כניסה לעסקאות לונג במקרה של פריצה מעל 95. יעדים: 96, 98 ו- 100.

וול מארט
Wal-Mart(WMT)
Walmart

ניתוח כללי
- יתכן כי התיקון במנייה הסתיים באזור 67.5 דולר המהווה אזור פיבו' 50%.
- המנייה פרצה קו מגמה יורד ונסחרת מעל ממוצע נע 200.
- הממוצעים הקצרים מעל ממוצע נע 200 דבר אשר תומך בהמשך העליות.
- מדד זרימת הכסף משופע כלפי מעלה.

תחזית שלנו למנייה זו: ניתן לשקול קניה במקרה של פריצה מעל 70 דולר. יעדים שלנו – 72 , 75 .


זוהי פרסומת מטעם צד שלישי. לא מדובר בהצעה או בהמלצה של Investing.com. אפשר לקבל מידע כאן או להסיר את הפרסומות .

תגובות אחרונות

התקינו את האפליקציה שלנו
אזהרת סיכון: מסחר במכשירים פיננסיים ו/או במטבעות קריפטו כרוך בסיכון גבוה להפסד סכום ההשקעה בחלקו או במלואו, ואינו מתאים לכל משקיע. מחירי מטבעות קריפטו מתאפיינים בתנודתיות גבוהה במיוחד וחשופים להשפעה חיצונית כגון אירועים פוליטיים, רגולטוריים או פיננסיים. מסחר על בסיס בטחונות תורם להגדלת הסיכון הפיננסי.
לפני קבלת החלטה לסחור במכשיר פיננסי או במטבע קריפטו, עליך להכיר במלואם את הסיכונים ואת העלויות, הנלווים למסחר בשווקים הפיננסיים, לשקול בזהירות את יעדי ההשקעה, את דרגת הניסיון ואת הנכונות לשאת בסיכונים, ולפנות לייעוץ מקצועי בעת הצורך.
פיוז‘ן מדיה (Fusion Media) מדגישה, שהמידע המוצג באתר אינו בהכרח מדויק או ניתן בזמן אמת. המחירים והנתונים באתר אינם בהכרח מסופקים ע"י בורסות או שווקים, ועשויים להיות מסופקים על-ידי עושי שוק, ולפיכך עשויים להיות בלתי מדויקים ושונים ממחיר השוק בפועל עבור שוק נתון. המשמעות היא, שהמחירים משמשים לאינדיקציה אך אינם מתאימים למטרות מסחר. פיוז‘ן מדיה וכל ספק אחר של נתונים שמוצגים באתר, אינם נושאים כל אחריות בגין נזקים או הפסדים שספגת במסחר או בשל הסתמכותך על המידע באתר.
חל איסור על הפצה, שידור, שינוי, הצגה, רפרודוקציה או אחסון של הנתונים באתר זה או שימוש בהם ללא אישור מפורש בכתב מאת פיוז‘ן מדיה ו/או ספק הנתונים. כל זכויות הקניין הרוחני שמורות לבורסה ו/או לספקים המספקים את הנתונים שבאתר.
פיוז‘ן מדיה עשויה לקבל תגמול ממפרסמים המופיעים באתר, בהתאם לאינטראקציה שלך עם הפרסומות והמפרסמים.
הגרסה האנגלית היא גרסתו הראשית של הסכם זה ותשמש גרסה מכרעת בכל מחלוקת שתתגלע בין הגרסה האנגלית לגרסה העברית.
© 2007-2024 - כל הזכויות שמורות לפיוזן מדיה בע"מ