🔥 אסטרטגיית המניות ענקיות הטכנולוגיה, שבוחרת מניות באמצעות ה-AI שלנו, עלתה 7.1% עד כה בחודש מאי. הצטרפו לאקשן כל עוד המניות לוהטות.קבלו 40% הנחה

האם יימשך הראלי רצוף התלאות של הזהב? האנליסטים חלוקים בדעותיהם

התפרסם 09.05.2021, 15:34
XAU/USD
-
0005
-
GC
-
HG
-
KC
-
CL
-
ZS
-
US10YT=X
-
LXRc1
-

החזרה של הזהב לשער הגבוה מ-1,800 דולר ארה"ב הגיונית, מתבקשת ואפילו מרשימה – לאור המסע רצוף התלאות שלו השנה.

אבל מה שבאמת חשוב, כמובן, הוא העתיד. אז האם הראלי יימשך?

מאז חודש ינואר, לזהב הייתה תקופה איומה, שהתחילה למעשה בחודש אוגוסט בשנה שעברה – שבו ירד משיאים של כל הזמנים ודשדש למשך כמה חודשים, לפני שנפל להיחלשות כללית מחודש נובמבר, עם ההכרזה על פריצות הדרך הראשונות בחיסונים לקורונה.

למעט חסידי הזהב – שנשבעו אמונים למתכת הצהובה, יהיה אשר יהיה – קשה למצוא נחישות אצל המשקיע הממוצע לטווח ארוך שניסה לדבוק בזהב, עם כל הקשיים בששת החודשים האחרונים.

לכן, עם החזרה לשווי של 1,800 דולר ביום חמישי, אחרי מאבק שנמשך 10 שבועות, אנליסטים, שמסרבים להסכים על המשך הפריצה בלי שהרמות האלה יתקיימו, קבעו לזהב כמה דרישות מחיר שונות.

פיליפ סטרייבל, אסטרטג שווקים בכיר ב-Blueline Futures בשיקגו, אמר ל-Investing.com ביום חמישי:

"אני לא משוכנע שהזהב הגיע לשם. אני צריך לראות כמה נעילות יומיות בשער הגבוה מ-1,800 דולר כדי להשתכנע שאפשר להמשיך לאזור ה-1,900 דולר ולבחון את השיאים של 2,000 דולר מחודש אוגוסט".

"לגידור נגד אינפלציה, אפשר לבחור בשפע של סחורות אחרות, מנחושת ועד תוצרים חקלאיים כמו פולי סויה".

| אינפלציה: נקודת ייחוס כאובה עד כה בפוזיציות לונג על הזהב

האינפלציה היא נקודת ייחוס כאובה עבור הרבה מאלה שנהרו לזהב בחודשים האחרונים, מתוך הנחה שהמתכת היא מאגר הערך הטוב ביותר, שאפשר לסמוך עליו בתקופות של קשיים פיננסיים ופוליטיים.

הבעיה היא שהזהב מגיע באיחור רב למסיבת האינפלציה, גם כשהמחירים של סחורות אחרות, כמו נפט, עץ ואפילו קפה המריאו על רקע קשיי האספקה והביקוש החזק שמגיע מפתיחת המשק מחדש, אחרי חודשים של סגרים בקורונה.

אולה הנסן, ראש חטיבת אסטרטגיית סחורות ב-Saxo Bank, אמר שפריצת הקו של 1,800 דולר היא צעד חשוב עבור הזהב, אבל למתכת יש עוד הרבה יותר להוכיח.

"עוד אין בחינה של פקודות קנייה לסיוג הפסדים, מפוזיציות שורט לטווח הקצר, אז עכשיו מתחילה העבודה הקשה של שמירה על הגובה", אמר הנסן בהודעה בטוויטר. הזהב עבר את שער 1,818 דולר ביום חמישי, וודאי "יגיע לאחר מכן ל-1,851 דולר", הוסיף.זהב יומי

כל הגרפים באדיבות S.K. Dixit Charting

לדברי סוניל קומאר דיקשיט מ-S.K. Dixit Charting בקולקטה, הודו, הזהב ביסס מגמה נגדית חזקה, אחרי כמה שבועות של מסחר חלש, אולם בשלב הזה תיתכן תנועה לכאן או לכאן.זהב שבועי
"הראלי הנוכחי יימשך כל עוד המחיר נשאר מעל 1,812 דולר. סביר להניח שירידה מתחת לקו זה תוביל לתיקון של הממוצע הנע המיוחד ל-5 ימים, 1,805 דולר, שעשוי להוסיף ולרדת אל 1,798-1,785-1,770 דולר".זהב חודשי

למרות נקודת המפנה שהזהב ככל הנראה מצא בה, דיקשיט אמר שמדד החוזק היחסי הסטוכסטי של הזהב חיובי, ומספק תמיכה בעליות.

"הייתה תחתית כפולה ברורה ברמות של 1,676 ו-1,677 דולר, לפני הפריצה מעל להתנגדות האופקית של 1,755 דולר. עכשיו, עם יעדים של 1,830 דולר, שנותנים תיקון פיבונאצ'י של 38.2% מנקודות השפל הקודמות, יש סיכוי להארכת הממוצע הנע הפשוט ל-200 יום, של 1,850 דולר."

| אין הרבה שוורים נחושים לזהב

אבל חלק מהתחזיות לזהב אחרי השיא ביום חמישי היו דוביות במובהק. שעות אחרי שפרץ מעל ל-1,800 דולר ביום חמישי, האנליסטים מ-HSBC‏ (HK:‏0005) הורידו את הדירוג שלהם ל"ניטרלי", משום שלדבריהם, לא ציפו שיעלה הרבה ברבעון או בחצי השנה הבאים.

מ-HSBC נמסר שתשואות אג"ח האוצר ל-10 שנים של ארה"ב התייצבו, ככל הנראה באזור 1.6% אחרי השיאים שאליהם הגיעו לאחרונה, 1.75% בסוף חודש מרץ, מה שמעיד על היחלשות החשש מאינפלציה לעת עתה.

לדבריהם, האינפלציה עצמה:

  • "אירעית" (הם מסכימים עם יו"ר הפדרל ריזרב, ג'רום פאואל)
  • ככל הנראה כבר הגיעה לשיא, למרות העלייה בחששות.
  • קלה, והבנקים המרכזיים עדיין מחויבים לשמור על מדיניות מוניטרית נדיבה.

לסיכום, הם אמרו על הזהב:

"לטווח הקצר, הורדנו את דירוג ההמלצה על הזהב לניטרלי, משום שאנו לא צופים גידול הוני משמעותי ב-3-6 החודשים הקרובים, בייחוד כשתשואות האג"ח נשארות גבוהות."

בינתיים, ב-IG Client Sentiment ממליצים על שורט על הזהב, ואומרים ש-81.24% מהסוחרים בזהב נמצאים בפוזיציית לונג.

"בדרך כלל, העמדה שלנו מנוגדת לתחושה הרווחת, וההפרש לטובת הסוחרים בפוזיציות לונג מעיד על האפשרות שמחירי הזהב ימשיכו לרדת," נאמר. "ההפרש לטובת הסוחרים בלונג גבוה משהיה אתמול, אך נמוך משהיה בשבוע שעבר. השילוב בין מצב הפוזיציות הנוכחי לשינויים שאירעו לאחרונה נותן הטיית מסחר מעורבת עוד יותר לזהב."

למרות השקפות דוביות כל כך, הזהב היה במצב טוב נכון לכתיבת שורות אלה, ונראה שהוא בדרך להמשך העליות מיום חמישי. ביום שישי, נכון לשעת הנעילה של מסחר הבוקר בסינגפור (7:00 לפי שעון ישראל), החוזים העתידיים על הזהב ב-COMEX בניו יורק נשארו קרוב ל-1,820 דולר, אחרי שיא של קצת יותר מ-1,822 דולר. מאז ההתייצבות ביום רביעי, החוזה עלה בסך הכול כ-35 דולר, או 2%.

מחיר הספוט של הזהב היה כמעט זהה למחיר החוזים העתידיים. המשקיעים מחליטים לפעמים על כיוון הזהב לפי מחיר הספוט, שמשקף מטילי זהב לאספקה מיידית.

| מבחן המשרות בארה"ב עבור הזהב

ועם זאת: גם השורים וגם הדובים מסכימים שהזהב יעמוד למבחן עם הנתונים על מקומות עבודה לא-חקלאיים בארה"ב לחודש אפריל, שאמורים להתפרסם ביום שישי, בשעה 8:30 (15:30 לפי שעון ישראל). נתוני התעסוקה השתפרו בארה"ב במהירות בשלושת החודשים האחרונים, ולחודש אפריל צפויה עלייה של 978,000 במספר מקומות העבודה הלא-חקלאיים, שיתווספו על 916,000 המקומות שנוספו בחודש מרץ.

תומס ווסטווטר, אנליסט זהב שמפרסם בלוג ב-DailyFX, כתב:

"הפדרל ריזרב מאמין שעליית האינפלציה תהיה זמנית, או כפי שהיו"ר פאואל אוהב לומר, ארעית – אולי המילה האהובה עליו, אם לא אחת המדוברות שלו."

"אין זה אומר שהנתונים על מקומות עבודה לא-חקלאיים לא יזיזו את מחירי הזהב, סביר להניח שכן."

לזהב הייתה תקופה מדהימה באמצע שנת 2020, שבה עלה מהשפל של חודש מרץ, פחות מ-1,500 דולר, והגיע לשיאים של כמעט 2,100 דולר באוגוסט, בתגובה לחששות מאינפלציה עקב הסיוע הכלכלי בארה"ב בהיקף של 3 טריליון דולר, שאושר כדי להתמודד עם השפעות הקורונה.

ואולם פריצות הדרך בפיתוח חיסונים נגד קורונה מאז נובמבר, נוסף על אופטימיות כלפי התאוששות כלכלית, דחפו את הזהב בסוף 2020 לשער של קצת פחות מ-1,900 דולר. השנה, המצב הוסיף להידרדר, והזהב ירד תחילה לרמות של 1,800 דולר בינואר, ואז נפל לפחות מ-1,660 דולר בשלב מסוים בחודש מרץ.

חולשה כזו בזהב ראויה לציון, אם להתחשב בסיוע הממשלתי בהיקף של 1.9 טריליון דולר, שהקונגרס אישר במרץ, ובתוכניות של ממשלת ביידן להוצאות נוספות על תשתיות, בסך 2.2 טריליון דולר.

גילוי נאות: Barani Krishnan נעזר במגוון השקפות של אנשים אחרים, למען הגיוון בניתוחים שלו לשווקים השונים. למען הניטרליות, הוא מציג לעיתים דעות מנוגדות ונתונים מהשוק. אין לו פוזיציה בסחורות ובניירות הערך שעליהם הוא כותב.

תגובות אחרונות

טוען את המאמר הבא...
התקינו את האפליקציה שלנו
אזהרת סיכון: מסחר במכשירים פיננסיים ו/או במטבעות קריפטו כרוך בסיכון גבוה להפסד סכום ההשקעה בחלקו או במלואו, ואינו מתאים לכל משקיע. מחירי מטבעות קריפטו מתאפיינים בתנודתיות גבוהה במיוחד וחשופים להשפעה חיצונית כגון אירועים פוליטיים, רגולטוריים או פיננסיים. מסחר על בסיס בטחונות תורם להגדלת הסיכון הפיננסי.
לפני קבלת החלטה לסחור במכשיר פיננסי או במטבע קריפטו, עליך להכיר במלואם את הסיכונים ואת העלויות, הנלווים למסחר בשווקים הפיננסיים, לשקול בזהירות את יעדי ההשקעה, את דרגת הניסיון ואת הנכונות לשאת בסיכונים, ולפנות לייעוץ מקצועי בעת הצורך.
פיוז‘ן מדיה (Fusion Media) מדגישה, שהמידע המוצג באתר אינו בהכרח מדויק או ניתן בזמן אמת. המחירים והנתונים באתר אינם בהכרח מסופקים ע"י בורסות או שווקים, ועשויים להיות מסופקים על-ידי עושי שוק, ולפיכך עשויים להיות בלתי מדויקים ושונים ממחיר השוק בפועל עבור שוק נתון. המשמעות היא, שהמחירים משמשים לאינדיקציה אך אינם מתאימים למטרות מסחר. פיוז‘ן מדיה וכל ספק אחר של נתונים שמוצגים באתר, אינם נושאים כל אחריות בגין נזקים או הפסדים שספגת במסחר או בשל הסתמכותך על המידע באתר.
חל איסור על הפצה, שידור, שינוי, הצגה, רפרודוקציה או אחסון של הנתונים באתר זה או שימוש בהם ללא אישור מפורש בכתב מאת פיוז‘ן מדיה ו/או ספק הנתונים. כל זכויות הקניין הרוחני שמורות לבורסה ו/או לספקים המספקים את הנתונים שבאתר.
פיוז‘ן מדיה עשויה לקבל תגמול ממפרסמים המופיעים באתר, בהתאם לאינטראקציה שלך עם הפרסומות והמפרסמים.
הגרסה האנגלית היא גרסתו הראשית של הסכם זה ותשמש גרסה מכרעת בכל מחלוקת שתתגלע בין הגרסה האנגלית לגרסה העברית.
© 2007-2024 - כל הזכויות שמורות לפיוזן מדיה בע"מ