קבלו 40% הנחה
🔥 אסטרטגיית המניות ענקיות הטכנולוגיה, שבוחרת מניות באמצעות ה-AI שלנו, עלתה 7.1% עד כה בחודש מאי. הצטרפו לאקשן כל עוד המניות לוהטות.קבלו 40% הנחה

ארה"ב עם מיליון משרות חדשות בדרך - אז למה הדולר לא מצליח לעלות?

התפרסם 04.05.2021, 17:24
עודכן 09.07.2023, 13:31
GBP/USD
-
AUD/USD
-
NZD/USD
-
CAD/USD
-
DXY
-

הדולר האמריקאי פתח את יום המסחר הראשון של חודש מאי בירידות כלליות. ביום שישי אמור להתפרסם מספר המועסקים במגזר הלא-חקלאי בארה"ב. מחלקת העבודה של ארה"ב צפויה לדווח על מיליון משרות חדשות, וחלק מהמשקיעים תוהים למה הדולר לא מצליח לעלות. עם שיעור חיסונים מהטובים בעולם, צ'קים לעידוד כלכלי והקלה של ההגבלות, ארה"ב לא רק מתאוששת מהר, אלא גם מבססת את מעמדה כמנוע הצמיחה המוביל של העולם.

הבעיה הגדולה של הדולר היא שברמה הכי בסיסית, מדובר במטבע המשמש כחוף מבטחים. ארה"ב הובילה את ההתאוששות מאז תחילת השנה, אז למשקיעים היה שפע של זמן לקנות דולרים ולהרוויח. עכשיו שיעורי החיסון עולים באירופה, ומצפים להקל שם את ההגבלות. הרבעון הראשון נסחר על רקע ההתאוששות בארה"ב, אבל הרבעונים השני והשלישי אמורים להתמקד בהתאוששות העולמית. הצמיחה העולמית החזקה בדרך כלל מיטיבה יותר עם מטבעות עם בטא גבוהה מאשר עם מטבעות חוף מבטחים, כמו הדולר. כשארצות הגוש האירופי יבטלו סוף סוף את ההגבלות, ויפרסמו נתונים חזקים יותר, יהיו עניין וביקוש מחודשים באירו. חולשת הדולר לאחרונה משקפת את המשקיעים שהקדימו את הזדמנות המסחר הזאת.

ואם נוסיף את התעקשותו של הפדרל ריזרב כי עדיין לא הושגה התקדמות משמעותית, והירידה הצפויה במדד ה-ISM במגזר הייצור, אפשר להבין למה הדולר סירב לעלות, למרות הציפייה לדוח תעסוקה חזק מאוד ביום שישי. כלכלנים ציפו שמדד ה-ISM במגזר הייצור יעלה ל-65 מ-64.7, אבל הוא ירד ל-60.7 בחודש אפריל. לפי פרטי הדוח, המחירים הגבוהים והמחסורים באספקה הם אלה שמקשים על הפעילות, ולא הביקוש, אבל תשואות האג"ח ירדו. דוח ה-ISM למגזר הלא-יצרני ולמספר המועסקים במגזר הלא-חקלאי צפוי להראות התאוששות חזקה במיוחד. הדולר אמור להגיב באופן חיובי לדוחות האלה, אבל כשהסיפור הגדול עובר להתאוששות העולמית, הביקוש לדולר צפוי להיחלש.

בנוסף לדוח התעסוקה של ארה"ב, גם הודעות המדיניות של הבנק המרכזי של אוסטרליה והבנק של אנגליה ירכזו עניין השבוע. הבנק המרכזי של אוסטרליה ייפגש הערב, והוא צפוי להשאיר את המדיניות המוניטרית ללא שינוי. הבנק המרכזי של אוסטרליה אמור לחלוק את חששותיו של הבנק המרכזי של ניו זילנד בנוגע למחירי הבתים, אבל עם הפגת הלחצים האינפלציוניים הכלליים, אין בהילות לפעול. גם עם העידוד בהיקף החריג שהבנק המרכזי של אוסטרליה נותן, עליית מחירי הליבה רשמה את השער הכי נמוך אי פעם לרבעון הראשון. הרבה מכך נובע מהעלייה האיטית בשכר, שאותו קשה לשקם, ולכן ייתכן שיעבור זמן מה לפני שלחצי המחירים ישיגו תאוצה משמעותית.

הלירה שטרלינג הייתה המטבע עם הביצועים הכי טובים ביום שני, על רקע ציפיית המשקיעים לאופטימיות מהבנק של אנגליה. אומנם לא צפויים שינויים מהבנק של אנגליה, אבל ההתאוששות החזקה צפויה לגרום לבנק המרכזי לבחון מחדש את השקפתו. ההערכה הכלכלית שלו תהיה חיובית יותר, משום שהממשלה מתכוננת לסיים את כלל המטר לריחוק חברתי ב-21 ביוני. כך תתאפשר פתיחה מחדש של הופעות חיות, אירועי ספורט ואולמות קולנוע ותיאטרון, בדיוק בזמן לקיץ.

הדולר האוסטרלי והדולר הניו זילנדי עלו גם הם, אבל הדולר הקנדי נשאר מאחור. בניגוד לארה"ב, כלכלנים צופים ירידה במספר מקומות התעסוקה בקנדה לחודש אפריל. בחלק גדול מהמדינה עדיין מוטלים סגרים, אך הסיבה העיקרית לאכזבה האפשרית מהנתונים היא דוחות התעסוקה החזקים להפתיע בחודשים האחרונים.

תגובות אחרונות

טוען את המאמר הבא...
התקינו את האפליקציה שלנו
אזהרת סיכון: מסחר במכשירים פיננסיים ו/או במטבעות קריפטו כרוך בסיכון גבוה להפסד סכום ההשקעה בחלקו או במלואו, ואינו מתאים לכל משקיע. מחירי מטבעות קריפטו מתאפיינים בתנודתיות גבוהה במיוחד וחשופים להשפעה חיצונית כגון אירועים פוליטיים, רגולטוריים או פיננסיים. מסחר על בסיס בטחונות תורם להגדלת הסיכון הפיננסי.
לפני קבלת החלטה לסחור במכשיר פיננסי או במטבע קריפטו, עליך להכיר במלואם את הסיכונים ואת העלויות, הנלווים למסחר בשווקים הפיננסיים, לשקול בזהירות את יעדי ההשקעה, את דרגת הניסיון ואת הנכונות לשאת בסיכונים, ולפנות לייעוץ מקצועי בעת הצורך.
פיוז‘ן מדיה (Fusion Media) מדגישה, שהמידע המוצג באתר אינו בהכרח מדויק או ניתן בזמן אמת. המחירים והנתונים באתר אינם בהכרח מסופקים ע"י בורסות או שווקים, ועשויים להיות מסופקים על-ידי עושי שוק, ולפיכך עשויים להיות בלתי מדויקים ושונים ממחיר השוק בפועל עבור שוק נתון. המשמעות היא, שהמחירים משמשים לאינדיקציה אך אינם מתאימים למטרות מסחר. פיוז‘ן מדיה וכל ספק אחר של נתונים שמוצגים באתר, אינם נושאים כל אחריות בגין נזקים או הפסדים שספגת במסחר או בשל הסתמכותך על המידע באתר.
חל איסור על הפצה, שידור, שינוי, הצגה, רפרודוקציה או אחסון של הנתונים באתר זה או שימוש בהם ללא אישור מפורש בכתב מאת פיוז‘ן מדיה ו/או ספק הנתונים. כל זכויות הקניין הרוחני שמורות לבורסה ו/או לספקים המספקים את הנתונים שבאתר.
פיוז‘ן מדיה עשויה לקבל תגמול ממפרסמים המופיעים באתר, בהתאם לאינטראקציה שלך עם הפרסומות והמפרסמים.
הגרסה האנגלית היא גרסתו הראשית של הסכם זה ותשמש גרסה מכרעת בכל מחלוקת שתתגלע בין הגרסה האנגלית לגרסה העברית.
© 2007-2024 - כל הזכויות שמורות לפיוזן מדיה בע"מ