קבלו 40% הנחה
🔥 אסטרטגיית המניות ענקיות הטכנולוגיה, שבוחרת מניות באמצעות ה-AI שלנו, עלתה 7.1% עד כה בחודש מאי. הצטרפו לאקשן כל עוד המניות לוהטות.קבלו 40% הנחה

מטבעות הקריפטו של צלזיוס ופנטום הגיעו למסה קריטית | ניתוח

התפרסם 13.04.2021, 15:15
BTC/USD
-
USDT/USD
-
BNB/BTC
-
XRP/USD
-
LINK/USD
-
ETH/USD
-
LTC/USD
-
ADA/USD
-
CEL/USD
-
FTM/USD
-
pDOTn/USD
-
UNIs/USD
-
ETH
-

| המאמר נכתב בלעדית ל-Investing.com |

  • המגמה השורית במטבעות הקריפטו נמשכת, ושווי השוק שלהם מתקרב ל-2 טריליון דולר
  • למטבעות קריפטו מועטים יש שווי שוק הגדול ממיליארד דולר
  • מטבע הקריפטו של צלזיוס נמצא בין 100 המובילים בשוק
  • המטבע של פנטום מדורג קרוב
  • רצוי להשקיע רק מה שמוכנים להפסיד

בסוף השבוע האחרון ביטקוין נסחר קצת מתחת ל-59 אלף דולר, והיום, ביום שלישי, שבר את שיא של הזמנים, כשחצה לראשונה את רף ה-62 אלף דולר. גם מטבע הקריפטו את'ריום עלה בסוף השבוע מעל שער של 2,070 דולר לטוקן, וביום שלישי כבר נסחר מעל 2,200 דולר – מחירו הגבוה אי פעם. המהלכים הפרבוליים במטבעות הקריפטו המובילים הם אולי הדרמטיים ביותר בימי חיינו.

כמה מחסידי הקריפטו עדיין מאמינים כי לשני המטבעות המובילים, שמחזיקים יחד יותר מ-67% משווי השוק העולמי של כל המטבעות הדיגיטליים, יש עוד הרבה מקום לעלות. ואולם הנתח הדומיננטי שלהם נמצא באחרונה בירידה - כלומר, טוקנים אחרים עוקפים את הביצועים של המובילים.

מציאת ערך בתחום המטבעות הדיגיטליים היא הרפתקה ספקולטיבית ביותר. יש 9,190 מטבעות לבחור מהם, נכון לסוף השבוע האחרון, ובהם אוצרות נסתרים עתידיים. ואולם, הרוב הגדול של המטבעות יתפוגג וייעלם. הרבה מהטוקנים עם שווי שוק זניח הם לא יותר מאשר "כרטיסי לוטו", עם סיכויים קלושים לרווח למשקיע.

בחיפוש הערך בקבוצת הנכסים החדשה, אני מחפש את הטוקנים שכבר השיגו רמה מסוימת של מסה קריטית. הרף הנוכחי שלי הוא שווי שוק של מיליארד דולר.המטבעות Celsius (CEL) ו-Fantom (FTM) הם שני טוקנים עם שווי שוק מעל לרף המיליארד דולר. הם גם נמנים עם 100 המטבעות הקריפטוגרפיים המובילים.

| המגמה השורית נמשכת ושווי השוק הכולל מתקרב ל-2 טריליון דולר

אחרי שיא של 61,255 דולר לטוקן באמצע מרץ, ביטקוין נשאר קצת מתחת ל-59,000 דולר ב-9 באפריל.

מחיר הביטקוין בשבוע שעבר

מקור: CQG

הגרף למעלה מראה שביטקוין התייצב בסוף השבוע האחרון, מרחק נגיעה מהשיא של כל הזמנים.

שינוי יומי במחיר המטבע של את'ריום

מקור: CQG

בינתיים, החוזים העתידיים על את'ריום, שהתחילו להיסחר ב-8 בפברואר 2021, הגיעו לשיא חדש ב-6 באפריל, 2,185.50 דולר, ובסוף השבוע שעבר נסחרו קצת מתחת ל-2,090 דולר, נמצאים במגמת חזרה לשיא נכון למועד כתיבת שורות אלה.

שווי השוק של כלל 9,190 המטבעות הדיגיטליים היה 1.986 טריליון דולר. השווי הכולל של ביטקוין לבדו היה 1.091 טריליון דולר, ושל את'ריום 240 מיליארד דולר, וביחד 67% משווי השוק של קבוצת הנכסים. שאר 9,188 מטבעות הקריפטו מהווים 33%, אבל למטבעות הדיגיטליים המובילים יש נתח גדול בהרבה.

עשרת המטבעות המובילים ושווי השוק שלהם, נכון לסוף השבוע:

  1. ביטקוין (BTC)‏ - 1,091 מיליארד דולר
  2. את'ריום (ETH)‏ - 240 מיליארד דולר
  3. Binance Coin(BNB)‏ - 68.9 מיליארד דולר
  4. XRP (XRP)‏ - 48.3 מיליארד דולר
  5. Tether(USDT)‏ - 43.8 מיליארד דולר
  6. Cardano(ADA)‏ - 38.6 מיליארד דולר
  7. Polkadot(DOT)‏ - 37.9 מיליארד דולר
  8. Uniswap(UNI)‏ - 15.6 מיליארד דולר
  9. Litecoin(LTC)‏ - 15.0 מיליארד דולר
  10. Chainlink(LINK)‏ - 13.3 מיליארד דולר

שאר 9,180 הטוקנים מהווים פחות מ-19% משווי השוק של קבוצת הנכסים של המטבעות הדיגיטליים.

| למטבעות מועטים שווי שוק הגדול ממיליארד דולר

נכון ל-9 באפריל, ל-96 טוקנים, או 0.105% משוק מטבעות הקריפטו, היה שווי שוק הגדול ממיליארד דולר. במקביל, 436 טוקנים, או 0.474%, היו שווים יותר מ-100 מיליון דולר. 1,667, או 18.1%, היו שווים יותר ממיליון דולר.

שאר הטוקנים, יותר מ-7,000 במספר, היו לא יותר מאשר כרטיסי לוטו, עם סיכוי מועט לרווח. יש הרבה יהלומים גולמיים בין הטוקנים הזולים, אבל סביר להניח שרובם יצטמקו לערך אפסי, ויצברו אבק בארנקים הדיגיטליים בסייברספייס.

כפי שציינתי, כשאני מחפש הזדמנות בקבוצת הנכסים הזאת, אני מעדיף טוקנים עם שווי שוק של מיליארד דולר ומעלה. הנזילות קריטית לכל השקעה. היכולת לקנות ולמכור במרווח צר בין שערי ביקוש להיצע מגדילה את סיכוי הרווח. בעולם המטבעות הדיגיטליים, הנזילות משפרת את הסיכויים להישרדות הטוקן.

| המטבע של צלזיוס נמצא בין 100 המובילים

נכון לעכשיו, צלזיוס‏ (CEL) נמצא במקום ה-69 בדירוג מטבעות הקריפטו. הרשת של Celsius היא פלטפורמת פינטק (טכנולוגיה פיננסית), שמאפשרת חשבונות חיסכון צוברי ריבית, הלוואות ותשלומים באמצעות נכסים דיגיטליים ומטבעות פיאט (מטבעות ריבוניים). Celsiusהחזירה 80% מההכנסות שלה למשתמשים ברשת כגמול, ואילו 20% הנותרים מממנים את התרחבות הפרויקט. אתר האינטרנט של Celsius מציג את הרשת ואת טוקן השימוש שלה.

הטוקן של צלזיוס נסחר בשער של 7.61 דולרים בסוף השבוע האחרון, עם שווי שוק של 1.818 מיליארד דולר.

המטבע של צלזיוס, מחיר דולרי

מקור: CoinMarketCap

כפי שהגרף מראה, מאז אוקטובר 2018, הטוקן CEL נסחר בין שפל של פחות מ-5 סנט לשיא של 7.61 דולר. הטוקן נמצא במגמת עלייה, ועלה משער של פחות מ-37 סנט בספטמבר 2020 לשיא החדש שאליו הגיע בסוף השבוע. עם שווי שוק מעל 1.8 מיליארד דולר, ל-CEL יש נזילות שבזכותה הוא מועמד ראוי למסחר ולהשקעה.

| המטבע של פנטום מספק נזילות למשקיעים

נכון לעכשיו, Fantom(FTM) מדורג במקום ה-93 מבין מטבעות הקריפטו, עם שווי שוק של 1.11 מיליארד דולר, בשער 0.43608 דולר לטוקן. פנטום רוצה להיות חבילת DeFi (פיננסים מפוזרים) מקיפה עבור המשתמשים.

התאימות של פנטום עם טכנולוגיית הבלוקצ'יין של EVM(Ethereum Virtual Machine) מאפשרת למשתמשים להנפיק נכסים דיגיטליים, לסחור בהם, להלוות אותם וללוות אותם, ישירות מהארנקים שלהם. FTMגובה עמלות כמעט אפסיות, ומאפשר עסקאות מיידיות. אתר האינטרנט של פנטום נותן הסבר מפורט על הטוקן והטכנולוגיה.

המטבע של פנטום, מחיר דולרי

מקור: CoinMarketCap

הגרף מראה את הטווח של FTM, משער הנמוך מ-0.005 דולר לשיא של 0.6465 דולר, מאז סוף שנת 2018. הטוקן הגיע לשיא ב-25 בפברואר 2021. בסוף השבוע שעבר, FTM נסוג לשער 45 סנט. עם שווי שוק של 1.11 מיליארד דולר, FTM הוא טוקן נוסף שנותן נזילות למשקיעים ולסוחרים.

| להשקיע רק מה שמוכנים להפסיד

שווי שוק עם מסה קריטית יוצר את הנזילות שנותנת הפרשים צרים יותר בשערי ההיצע והביקוש. הוא גם מעיד על קבלה מסוימת של הטוקן.

אחד השיקולים הכי חשובים בהתנסות בקבוצת הנכסים של המטבעות הדיגיטליים הוא התכנון לדינמיקה של סיכון-סיכוי. בין אם אתם שוקלים לסחור או להשקיע בביטקוין, ששווי השוק שלו גדול מטריליון דולר, ובין אם אתם שוקלים להשקיע במטבעות של צלזיוס או פנטום, ששווי השוק שלהם מעל מיליארד דולר, חשוב להשקיע רק מה שאתם מוכנים להפסיד.

לכוח הכבידה יש הרגל מגונה להפוך שווקים פרבוליים לסכינים נופלות. בלתי אפשרי לזהות את נקודות השיא והשפל של שוק נתון. עקב המהלכים הדרמטיים ביותר של מטבעות הקריפטו, בהשוואה לכל קבוצת נכסים אחרת בימי חיינו, חשוב לנקוט משנה זהירות עם כל אחד מ-9,190 הטוקנים.

הכלל המנחה שלי הוא שאני מוכן להפסיד כל הון שבאמצעותו אשקיע או אסחור בקבוצת הנכסים הזאת. אולי אשקיע בטוקנים קטנים יותר, ששווי השוק שלהם נמוך ממיליארד דולר, אבל אסחור רק בכאלה שיש להם המסה הקריטית והנזילות הנחוצות כדי להיכנס ולצאת מפוזיציות של סיכון עם מרווח צר בין שערי הביקוש וההיצע. לדעתי, CEL ו-FTM הם מועמדים ראויים להשקעה ולמסחר.

תגובות אחרונות

טוען את המאמר הבא...
התקינו את האפליקציה שלנו
אזהרת סיכון: מסחר במכשירים פיננסיים ו/או במטבעות קריפטו כרוך בסיכון גבוה להפסד סכום ההשקעה בחלקו או במלואו, ואינו מתאים לכל משקיע. מחירי מטבעות קריפטו מתאפיינים בתנודתיות גבוהה במיוחד וחשופים להשפעה חיצונית כגון אירועים פוליטיים, רגולטוריים או פיננסיים. מסחר על בסיס בטחונות תורם להגדלת הסיכון הפיננסי.
לפני קבלת החלטה לסחור במכשיר פיננסי או במטבע קריפטו, עליך להכיר במלואם את הסיכונים ואת העלויות, הנלווים למסחר בשווקים הפיננסיים, לשקול בזהירות את יעדי ההשקעה, את דרגת הניסיון ואת הנכונות לשאת בסיכונים, ולפנות לייעוץ מקצועי בעת הצורך.
פיוז‘ן מדיה (Fusion Media) מדגישה, שהמידע המוצג באתר אינו בהכרח מדויק או ניתן בזמן אמת. המחירים והנתונים באתר אינם בהכרח מסופקים ע"י בורסות או שווקים, ועשויים להיות מסופקים על-ידי עושי שוק, ולפיכך עשויים להיות בלתי מדויקים ושונים ממחיר השוק בפועל עבור שוק נתון. המשמעות היא, שהמחירים משמשים לאינדיקציה אך אינם מתאימים למטרות מסחר. פיוז‘ן מדיה וכל ספק אחר של נתונים שמוצגים באתר, אינם נושאים כל אחריות בגין נזקים או הפסדים שספגת במסחר או בשל הסתמכותך על המידע באתר.
חל איסור על הפצה, שידור, שינוי, הצגה, רפרודוקציה או אחסון של הנתונים באתר זה או שימוש בהם ללא אישור מפורש בכתב מאת פיוז‘ן מדיה ו/או ספק הנתונים. כל זכויות הקניין הרוחני שמורות לבורסה ו/או לספקים המספקים את הנתונים שבאתר.
פיוז‘ן מדיה עשויה לקבל תגמול ממפרסמים המופיעים באתר, בהתאם לאינטראקציה שלך עם הפרסומות והמפרסמים.
הגרסה האנגלית היא גרסתו הראשית של הסכם זה ותשמש גרסה מכרעת בכל מחלוקת שתתגלע בין הגרסה האנגלית לגרסה העברית.
© 2007-2024 - כל הזכויות שמורות לפיוזן מדיה בע"מ