🔥 אסטרטגיית המניות ענקיות הטכנולוגיה, שבוחרת מניות באמצעות ה-AI שלנו, עלתה 7.1% עד כה בחודש מאי. הצטרפו לאקשן כל עוד המניות לוהטות.קבלו 40% הנחה

ניקל: האם נעצר הראלי החזק של המתכת שממנה עשויות סוללות לרכבים חשמליים?

התפרסם 16.03.2021, 18:04
HG
-
NG
-
NICKEL
-

אחרי גז טבעי, זו הסחורה שהכי ירדה בחודש מרץ, מה שמעלה את השאלה: האם נעצר הראלי החזק בשנה החולפת של ניקל, המתכת שממנה עשויות סוללות לרכבים חשמליים?

נכון לסוף פברואר, הניקל הייתה מהסחורות המובילות בביצועיהן לשנת 2021, אחרי שעלתה 12% בחודשיים בלבד והגיעה לשער של 18,562 דולר ארה"ב לטון. 

ניקל - גרף יומי

אך כעבור שבועיים בלבד, כל ההתקדמות נמחקה, והיא עד כה רושמת ירידה של 13% לחודש מרץ, וביום שלישי נעה סביב 16,130 דולר. מתחילת השנה, הניקל ירדה כ-3% לשנה זו.

להערכת Fitch Solutions, המתכת עשויה לזכות להקלה, אך לא להתנתקות מוחלטת, מהתנודתיות השנה.

בדיווח, מסרה זרוע חיזוי הסחורות של סוכנות הדירוגים העולמית פיץ':

"אנו שומרים על תחזית דובית לממוצע מחירי הניקל לשנת 2021 מהרמות הנוכחיות, משום שעליית ההיצע במהלך השנה מקטינה את הגירעון בשוק." 

"עד כה, ממוצע המחירים לשנה זו הוא 18,180 דולר, ולהערכתנו ילך וירד השנה בהדרגה, עם עליית ההיצע בשווקים חשובים."

בדיווח נאמר שסוף העונה הגשומה בפיליפינים תאפשר לחדש את פעילות הכרייה של ניקל, שנועדה להזין מפעלי ניקל עם ברזל גולמי, או NPI, הנמצאים בסין, שהיא שותפת הסחר הדומיננטית שלה לעפרות ניקל. NPI הוא ניקל ברזלי באיכות נמוכה, שהומצא בסין כחלופה זולה לניקל טהור, לצורך ייצור נירוסטה. 

לדברי Fitch Solutions, יותר ויותר עפרות ניקל מקלדוניה החדשה מגיעות גם הן אל סין, והמגמה הזו צפויה להימשך עקב החרם שהטילה אינדונזיה על הייצוא ממדינה זו. ייצוא עפרות הניקל מקלדוניה החדשה אל סין עלה כמעט 58% בהשוואה לשנת 2020, לפי נתונים של ממשלת סין.

ראלי של כמה חודשים במחירי הניקל נעצר בפתאומיות

עד הנסיגה הפתאומית בשבועיים האחרונים, הניקל השלימה ראלי של כמה חודשים, ממש כמו הנחושת, ועלתה 62% בין מרץ 2020 לפברואר.

הירידות החודש הגיעו אחרי שצינגשאן, יצרנית נירוסטה סינית, הודיעה שהמפעלים שלה יגבירו משמעותית את ייצור הניקל בשנים 2022 ו-2023, במסגרת המאמץ שלה לגשר על הפער שבין NPI לניקל באיכות סוללות. 

לדברי פיץ', יש גם שאלות בנוגע לפרויקט של צינגשאן, למשל העלויות הקשורות, והאם החברה תצליח לעמוד בציר הזמן שקבעה לעצמה. 

"סביר להניח שזה יקדם תנודתיות מסוימת של המחיר, כאשר ציפיות השוק יתגלמו בו."

"העלייה בביקוש לניקל תתרחש בד בבד עם העלייה בתפוקות הנירוסטה השנה. משום שצפוי גירעון בשוק הניקל, אנו צופים שבשנת 2021 ממוצע המחירים יהיה גבוה מזה של שנת 2020, ויגיע ל-15,750 דולר לטון, לעומת 13,860 דולר לטון בשנת 2020."

סביר להניח שהתנודתיות תתחזק עקב צעדי העידוד הכלכלי של סין והצמיחה החזקה בביקוש, שתשמור על מצב של גירעון בהיצע, ובסופו של דבר תדחוף את המחירים מעל לממוצע של 2020.

שוק הרכב החשמלי כמקור חשוב לביקוש לסוללות ניקל

לדברי Fitch Solutions, צוותי הרכב, האנרגיה והצריכה שלה צופים כולם צמיחה חזקה, ומכאן תחזית שורית לצמיחה בביקוש לנירוסטה, שמזין את הייצור. 

לדבריה, שוק הרכב החשמלי, או EV, יהיה אחד המקורות לביקוש לניקל במסגרת הייצור של סוללות ליתיום-יון, ובנוסף:

"סין תתפקד שוב בתור מקור עיקרי לביקוש מבחינה זו, בייחוד עם תחילת השימוש של היצרנים בסוללות עם תכולת ניקל גבוהה יותר ברכבים החשמליים שלהם. אנו צופים שהמגמה תתחיל להתבסס בשנים הקרובות, כאשר הצרכנים יעדיפו רכב חשמלי עם טווח נסיעה גדול יותר לפני טעינה, מה שיהפוך תרכובות ניקל לסוללה לבחירה המיטבית עבור יצרני הרכב."

מודל התוויית המחיר של Investing.com, על סמך התנופה של הניקל בשנה החולפת, צופה תמיכה לטווח הקרוב, תחילה ב-15,942 דולר, אחר כך ב-15,819 דולר ולאחר מכן ב-15,620 דולר. ההתנגדות מופיעה לראשונה בשער 16,342 דולר, אחר כך ב-16,465 דולר ולאחר מכן ב-16,665 דולר.

לדברי בנק אוף אמריקה, בתחזית שפורסמה בחודש שעבר, המתכת צפויה לשמור על ביצועים חזקים יחסית בשנת 2021 ולנוע בין 17,500 ל-18,000 דולר.

לפי המחקר של בנק אוף אמריקה, סביר להניח שצריכת הניקל העולמית תגדל ב-13.5% בשנת 2021, ותגיע ל-2.53 מיליון טון, עם צמיחה מוערכת של כמעט 5% בתפוקה העולמית, ל-2.64 מיליון.

לדברי הבנק, העלייה הזניחה בתפוקה, בעיקר מאינדונזיה, היצרנית המובילה, עשויה לרסן את מחירי הניקל, אך לא תספיק כדי לבלום את הראלי, ובנוסף:

"אנו צופים עודף לשנת 2021. אינדונזיה עדיין מציפה את שוק הניקל העולמי ביחידות ניקל, מה שאמור לרסן את המחירים." 

אולם מבנק אוף אמריקה נמסר גם: "הביקוש לניקל מייצור הרכבים החשמליים אמור לעלות בשנים הקרובות, ולתת לה נתוני בסיס חזקים."

 

תגובות אחרונות

טוען את המאמר הבא...
התקינו את האפליקציה שלנו
אזהרת סיכון: מסחר במכשירים פיננסיים ו/או במטבעות קריפטו כרוך בסיכון גבוה להפסד סכום ההשקעה בחלקו או במלואו, ואינו מתאים לכל משקיע. מחירי מטבעות קריפטו מתאפיינים בתנודתיות גבוהה במיוחד וחשופים להשפעה חיצונית כגון אירועים פוליטיים, רגולטוריים או פיננסיים. מסחר על בסיס בטחונות תורם להגדלת הסיכון הפיננסי.
לפני קבלת החלטה לסחור במכשיר פיננסי או במטבע קריפטו, עליך להכיר במלואם את הסיכונים ואת העלויות, הנלווים למסחר בשווקים הפיננסיים, לשקול בזהירות את יעדי ההשקעה, את דרגת הניסיון ואת הנכונות לשאת בסיכונים, ולפנות לייעוץ מקצועי בעת הצורך.
פיוז‘ן מדיה (Fusion Media) מדגישה, שהמידע המוצג באתר אינו בהכרח מדויק או ניתן בזמן אמת. המחירים והנתונים באתר אינם בהכרח מסופקים ע"י בורסות או שווקים, ועשויים להיות מסופקים על-ידי עושי שוק, ולפיכך עשויים להיות בלתי מדויקים ושונים ממחיר השוק בפועל עבור שוק נתון. המשמעות היא, שהמחירים משמשים לאינדיקציה אך אינם מתאימים למטרות מסחר. פיוז‘ן מדיה וכל ספק אחר של נתונים שמוצגים באתר, אינם נושאים כל אחריות בגין נזקים או הפסדים שספגת במסחר או בשל הסתמכותך על המידע באתר.
חל איסור על הפצה, שידור, שינוי, הצגה, רפרודוקציה או אחסון של הנתונים באתר זה או שימוש בהם ללא אישור מפורש בכתב מאת פיוז‘ן מדיה ו/או ספק הנתונים. כל זכויות הקניין הרוחני שמורות לבורסה ו/או לספקים המספקים את הנתונים שבאתר.
פיוז‘ן מדיה עשויה לקבל תגמול ממפרסמים המופיעים באתר, בהתאם לאינטראקציה שלך עם הפרסומות והמפרסמים.
הגרסה האנגלית היא גרסתו הראשית של הסכם זה ותשמש גרסה מכרעת בכל מחלוקת שתתגלע בין הגרסה האנגלית לגרסה העברית.
© 2007-2024 - כל הזכויות שמורות לפיוזן מדיה בע"מ