קבלו 40% הנחה
🔥 אסטרטגיית המניות ענקיות הטכנולוגיה, שבוחרת מניות באמצעות ה-AI שלנו, עלתה 7.1% עד כה בחודש מאי. הצטרפו לאקשן כל עוד המניות לוהטות.קבלו 40% הנחה

מהמרים על היפוך במגמת הזהב? הנה קרן סל לשורי המתכת היקרה

התפרסם 08.03.2021, 20:12
XAU/USD
-
NZD/CZK
-
US500
-
DX
-
GC
-
GLD
-
GDX
-
GDXJ
-
VIX
-
RING
-

עד כה, שנת 2021 לא היטיבה עם השוורים של הזהב. מתחילת השנה (YTD), המתכת היקרה ירדה יותר מ-10%. היא התחילה את השנה באזור 1,900 דולר ארה"ב לאונקייה, וכעת קרובה ל-1,700 דולר.

השער הזה רחוק מאוד מנקודת השיא שלה במהלך יום מסחר, כמעט 2,075 דולר, שאליה הגיעה באוגוסט 2020. למעשה, התשואה החלשה ב-12 החודשים החולפים בקושי מגיעה ל-2%.
זהב - גרף שבועי

לאור הירידות בשבועות האחרונים, השחקנים בשוק תוהים אם חודש מרץ עשוי להיות שעת כושר להשקעה במתכת הנוצצת. ולכן, המאמר ידון היום בגורמים שמניעים את מחיר הזהב, ויציג קרן סל (ETF) לשורי הזהב, שירצו אולי להמר על היפוך מגמה בחודשים הקרובים.

גורמים שמשפיעים על מחיר הזהב

בני האדם מייחסים לזהב ערך רב כבר מאות שנים, והסחורה משמשת גם כמאגר ערך וגם כאמצעי חליפין. בתקופות של אי-ודאות כלכלית ותנודתיות עולה, הזהב נחשב למפלט בטוח.

בדרך כלל יש יחס הפוך בין ביצועי המניות לבין הזהב. המתכת הנוצצת נוטה להצליח בתקופות של פחד בשוקי המניות. אולם מאז מרץ 2020, הקשר הזה לא לגמרי החזיק. בימים האחרונים, הרבה מניות נסחרות בתנודתיות גבוהה, ונמצאות תחת לחץ. הגרף הבא מראה את הירידה של מדד S&P 500 מאז אמצע פברואר.

אולם בחודש החולף, נמשכה גם החולשה במחיר הזהב. עם זאת, השבועות הקרובים עשויים אכן לבטא קשר הופכי בין המדדים הרחבים לבין הזהב.

נכון לעכשיו, הרבה אנליסטים מסכימים שהתנאים המאקרו-כלכליים תומכים, ככל הנראה, במחיר הזהב. הרוח הגבית עשויה לכלול את המשך התמיכה מהבנקים המרכזיים, בייחוד מהפדרל ריזרב, והרים של חוב ממשלתי. העידוד המוניטרי של הפדרל ריזרב יישאר אתנו, סביר להניח, בטווח הקרוב, וייתן תמיכה למחיר הזהב. כמו כן, העידוד הכלכלי מהממשלה פועל בתור זרז חיובי נוסף.

אולם לאור המאמצים הנרחבים בארצות הברית להפצת החיסון, אם החיים ישובו למסלולם בהקדם, הטיעון הדובי לשער הזהב עשוי להתגבר, והביקוש למתכת היקרה עלול לרדת בקלות. אך במקרה של התחממות-יתר מהירה במשק האמריקני, האינפלציה עשויה לטפס בקלות ולדחוף את מחיר הזהב כלפי מעלה.

צריך גם לזכור את הקשר ההופכי בין הזהב לשער הדולר. לכן, כדאי למשקיעים להתייחס גם למדד הדולר האמריקני, שמודד את שווי המטבע יחסית לסל של שישה מטבעות מכמה שותפי מסחר חשובים של ארה"ב. לאורך רוב שנת 2020 המדד ירד בעקביות. אבל הוא עלה בשנת 2021. אם המהלך השורי של המטבע ימשיך, מחיר הזהב עשוי להמשיך ולרדת.

לסיום, העונתיות היא גורם אפשרי נוסף שמשקיעים מסוימים לוקחים בחשבון. המאמינים בהשפעתה של העונתיות מצביעים על נטייתן של התשואה והתנודתיות, בנכסים מסוימים, לתבניות חוזרות, בזמנים מסוימים במהלך השנה.

למשל, המחקר של דרק ג'י. באור מאוניברסיטת אוסטרליה המערבית מציין:

"ספטמבר ונובמבר הם החודשים היחידים שבהם יש שינויים חיוביים ומשמעותיים סטטיסטית במחיר הזהב. "אפקט הסתיו" הזה עקבי, ותלוי בכמה גורמי סיכון... את ההתנהגות החריגה אפשר להסביר עם הביקוש לגידור מצד המשקיעים, בציפייה ל"אפקט ליל כל הקדושים" בשוק המניות, הביקוש לתכשיטי זהב לרגל עונת החתונות בהודו והתחושה השלילית של המשקיעים עקב שעות האור הקצרות יחסית."

מחקר נוסף מסיק שתשואות חודשיות חיוביות הושגו בעיקר בחודשים אוגוסט, ספטמבר, פברואר ואפריל. גרף זהב ארוך טווח יראה שאין שנה אחת דומה לרעותה. זהב - גרף חודשי

לכן, קשה להערכתנו לגבש ציפייה לגבי מחיר הזהב בשנת 2021 על-ידי ניתוח פשוט של התשואות החודשיות בשנת 2020. ועם המידע הזה, הנה הקרן היומית שלנו.

SPDR Gold Shares

  • מחיר נוכחי: $159.14
  • טווח 52 שבועות: ‎$136.12-$194.45
  • יחס הוצאות: 0.4% לשנה

קרן SPDR® Gold Shares (NYSE:GLD) מחזיקה במטילי זהב, שהם הנכס היחיד של קרן הסל – בנוסף לסכום מסוים בכסף מזומן. המסחר בקרן התחיל בנובמבר 2004, ושווי הנכסים בניהולה גבוה מ-58 מיליארד דולר. בשבועות האחרונים, הקרן רשמה זרימות כסף סדירות החוצה.GLD - גרף שבועי

ב-12 החודשים החולפים, GLD עלתה כ-1%. אולם בשנת 2021 היא ירדה יותר מ-10%. במילים אחרות, מחיר הקרן מחקה מקרוב את המחיר של ספוט זהב.

בשבועות הקרובים, צפויה תמיכה ב-150 דולר והתנגדות ב-165 דולר. אם תהיה ידם של השורים על העליונה, היעד הבא בהחלט עשוי להיות 170 דולר. להערכתנו, בחודש מרץ, המתכת תיסחר בעיקר בטווח של 150 עד 160 דולר. האנליסטים חלוקים בדעותיהם בנוגע למהלך הבא לשנת 2021. אחרי תקופת התייצבות שעשויה להימשך שבועות, אנו צופים מהלך של עלייה.

למרות שאי אפשר לבחור תחתית מדויקת עבור הקרן, הקוראים השוריים כלפי המתכת עשויים לראות בכל ירידה נוספת הזדמנות טובה לקנות את המחיר של GLD.

השורה התחתונה

הדיון שלנו מראה שהרבה גורמים משפיעים על מחיר הזהב. לכן, לא קל להעריך את שווי הנכס הזה. בדרך כלל, יש גאות ושפל בעניין של סוחרים לטווח קצר בזהב. אך מבחינתם של הרבה משקיעים לטווח הארוך, סביר להניח שהזהב יהיה נכס מושך להחזקה בתיק לשנת 2021.

היועצים הפיננסיים בדרך כלל ממליצים להקצות 5%-10% מתיק ההשקעות למתכות יקרות, זהב למשל. בנוסף לקנייה של קרן כמו GLD, אחת האפשרויות היא להחזיק בנכס הפיזי.

עוד דרך חלופית אפשרית להשיג ביצועים טובים יחסית היא החזקה מסוימת בזהב על-ידי השקעה בחברות כרייה. מהלך שורי של הסחורה יתבטא כעליות במניות הכרייה.

יש כמה קרנות סל שמתמקדות בחברות לכריית זהב. למשל:

  • קרן iShares MSCI Global Gold Miners (NASDAQ:RING),
  • קרן VanEck Vectors Gold Miners (NYSE:GDX),
  • קרן VanEck Vectors Junior Gold Miners‏ (NYSE:GDXJ).

תגובות אחרונות

טוען את המאמר הבא...
התקינו את האפליקציה שלנו
אזהרת סיכון: מסחר במכשירים פיננסיים ו/או במטבעות קריפטו כרוך בסיכון גבוה להפסד סכום ההשקעה בחלקו או במלואו, ואינו מתאים לכל משקיע. מחירי מטבעות קריפטו מתאפיינים בתנודתיות גבוהה במיוחד וחשופים להשפעה חיצונית כגון אירועים פוליטיים, רגולטוריים או פיננסיים. מסחר על בסיס בטחונות תורם להגדלת הסיכון הפיננסי.
לפני קבלת החלטה לסחור במכשיר פיננסי או במטבע קריפטו, עליך להכיר במלואם את הסיכונים ואת העלויות, הנלווים למסחר בשווקים הפיננסיים, לשקול בזהירות את יעדי ההשקעה, את דרגת הניסיון ואת הנכונות לשאת בסיכונים, ולפנות לייעוץ מקצועי בעת הצורך.
פיוז‘ן מדיה (Fusion Media) מדגישה, שהמידע המוצג באתר אינו בהכרח מדויק או ניתן בזמן אמת. המחירים והנתונים באתר אינם בהכרח מסופקים ע"י בורסות או שווקים, ועשויים להיות מסופקים על-ידי עושי שוק, ולפיכך עשויים להיות בלתי מדויקים ושונים ממחיר השוק בפועל עבור שוק נתון. המשמעות היא, שהמחירים משמשים לאינדיקציה אך אינם מתאימים למטרות מסחר. פיוז‘ן מדיה וכל ספק אחר של נתונים שמוצגים באתר, אינם נושאים כל אחריות בגין נזקים או הפסדים שספגת במסחר או בשל הסתמכותך על המידע באתר.
חל איסור על הפצה, שידור, שינוי, הצגה, רפרודוקציה או אחסון של הנתונים באתר זה או שימוש בהם ללא אישור מפורש בכתב מאת פיוז‘ן מדיה ו/או ספק הנתונים. כל זכויות הקניין הרוחני שמורות לבורסה ו/או לספקים המספקים את הנתונים שבאתר.
פיוז‘ן מדיה עשויה לקבל תגמול ממפרסמים המופיעים באתר, בהתאם לאינטראקציה שלך עם הפרסומות והמפרסמים.
הגרסה האנגלית היא גרסתו הראשית של הסכם זה ותשמש גרסה מכרעת בכל מחלוקת שתתגלע בין הגרסה האנגלית לגרסה העברית.
© 2007-2024 - כל הזכויות שמורות לפיוזן מדיה בע"מ