קבלו 40% הנחה
🔥 אסטרטגיית המניות ענקיות הטכנולוגיה, שבוחרת מניות באמצעות ה-AI שלנו, עלתה 7.1% עד כה בחודש מאי. הצטרפו לאקשן כל עוד המניות לוהטות.קבלו 40% הנחה

כולם אחרי טסלה: המשקיעים עוברים למניות ביטקוין

התפרסם 09.02.2021, 18:46
המהלך של אלון מאסק לא רק שהוביל את שוק הקריפטו להשתולל, אלא חולל שינוי גם בשוק המניות. התנודות הקיצוניות אתמול במניות המשקיעות בביטקוין מוכיחות: ההשקעה בהן יכולה להיות אף משתלמת יותר. מתלבטים איזו מניה לקנות? כל הפרטים בפנים
אלף דרכים מובילות למטבע. ביטקוין צילום: Crypto360

ההודעה של חברת הרכבים החשמליים טסלה (TSLA), שפרסמה את הדו"ח השנתי שלה ביום שני ובו הודיעה כי החליטה לרכוש את הביטקוין, גרם לשוק להשתולל. רבים מנסים בימים האחרונים להיכנס לתחום הקריפטו ומבינים שהדבר עשוי לשנות את כללי המשחק. העובדה שהמטבע נסק למעל 44 אלף דולר, הוביל רבים לחפש אלטרנטיבות. גם אלה שאין להם מספיק כסף כדי לרכוש את המטבע, מנסים את מזלם באמצעות "מניות ביטקוין", כלומר חברות עם דרגות שונות של חשיפה לביטקוין, שנסחרו אתמול, עם העליה של הביטקוין, בצורה חדה יותר.

השוק משתולל

החל מהשעה 13:00 בצהריים שעון ארצות הברית, אז החלה ה"השתוללות" בשוק, נרשמו תנודות קיצוניות במחירי מניות הביטקוין. הנה כמה דוגמאות:

מניית MicroStrategy (סימול: MSTR) עלתה ב-19%.
מניית Bitcoin Grayscale Trust (סימול: GBTC) עלתה ב-16%.
מניית Marathon Patent Group (סימול: MARA) עלתה ב-34%.
מניית Bit Digital (סימול: BTBT) עלתה ב-22%.
מניית Riot Blockchain (סימול: RIOT) עלתה ב-32%.

אז מה הסיבות לכך שחלק מהמניות הללו עלו בשיעור גבוה יותר מהביטקוין עצמו? נתחיל עם טסלה. על פי המדיניות הארגונית החדשה שלה שנחשפה בדוח השנתי, טסלה החליטה להחזיק נכסים חלופיים, כמו מטבע קריפטוגרפי. בינואר היא השתמשה ב-1.5 מיליארד דולר לרכישת ביטקוין, אך לא גילתה מהו השער שבו קנתה את המטבע. מאסק התריע ברשתות החברתיות על שינוי המדיניות התאגידית ולפתע המחיר עלה. מכיוון שהמטבעות הקריפטוגרפיים זמינים תמיד למסחר, לא היה צורך לחכות לפתיחת השווקים והמשקיעים נהרו. מאסק, למעשה, יצר ביקוש מיידי. מניית טסלה, אגב, נסחרה בשוליים לעומת המטבע אותו רכש.

MicroStrategy, למשל, היא חלוצה בתחום החזקת הביטקוין. ב-2 בפברואר, היו לחברה עדיין מעל 71 אלף מטבעות ביטקוין במחיר קניה ממוצע של 16,109 דולר. בחישוב פשוט, היא הוציאה יותר מ-1.1 מיליארד דולר ברכישת ביטקוין – בהחלט מעניין עבור חברה עם שווי שוק בינוני. על פי דיווחים שונים, Marathon החליטה לאחרונה להחזיק בביטקוין בנוסף לכרייתם. החברה הוציאה בינואר 150 מיליון דולר על רכישת המטבע – סכום עצום ביחס למניה קטנה. כך הובילה החברה תנודה גדולה בערך המניה שלה, אף יותר גדול מהביטקוין עצמו.

אתמול הודיעה Riot Blockchain כי חבר הדירקטוריון הותיק ג'ייסון לס קיבל את תפקיד המנכ"ל, כאשר המנכ"ל לשעבר עבר לתפקיד סמנכ"ל הכספים. המניה קפצה, אבל זו ממש לא הסיבה לכך. בדיוק כמו RIOT, כל מניות כריית הביטקוין רשמו אתמול זינוק מרשים.

אז מה יקרה עכשיו?

על פי דיווח באתר The Motley Fool המוכר, המהלך של טסלה עשוי ליצור אפקט משמעותי במרחב הקריפטו. "החזקת ביטקוין במאזן אינה מהלך חסר תקדים כפי שראינו עם MicroStrategy ו-Marathon, אך חסר תקדים לגודלה של חברת טסלה – היא בין עשר החברות הגדולות ביותר לפי שווי השוק וחברה ב- S&P 500". עוד נכתב: "בהתחשב במעגל אימוץ הטכנולוגיה, החלטתה של טסלה עשויה לעורר גל של בעלות ארגונית ומוסדית… מחיר הביטקוין יכול להמשיך ולעלות".

על כתבות על שוק הקריפטו

גם הביקוש ממשקיעים מוסדיים גדל. כך למשל, ביל מילר, המשקיע האגדי ובעל קרן Miller Opportunity Trust, כתב בדוחות שהגיש לרשות לניירות ערך האמריקאית ביום שישי, כי הוא שוקל לקנות מניות ביטקוין כדרך להשיג חשיפה לקריפטו.

כעת, כך נראה, לא רק חברות ייכנסו לתחום המנייתי אלא גם משקיעים פרטיים, שחולמים להשקיע בתחום הקריפטו באמצעות פעולה פשוטה. זו, עשויה להשתלם לא פחות מרכישת המטבע עצמו.

לכתבה המקורית שפורסמה בפורטל ביג שוט

תגובות אחרונות

טוען את המאמר הבא...
התקינו את האפליקציה שלנו
אזהרת סיכון: מסחר במכשירים פיננסיים ו/או במטבעות קריפטו כרוך בסיכון גבוה להפסד סכום ההשקעה בחלקו או במלואו, ואינו מתאים לכל משקיע. מחירי מטבעות קריפטו מתאפיינים בתנודתיות גבוהה במיוחד וחשופים להשפעה חיצונית כגון אירועים פוליטיים, רגולטוריים או פיננסיים. מסחר על בסיס בטחונות תורם להגדלת הסיכון הפיננסי.
לפני קבלת החלטה לסחור במכשיר פיננסי או במטבע קריפטו, עליך להכיר במלואם את הסיכונים ואת העלויות, הנלווים למסחר בשווקים הפיננסיים, לשקול בזהירות את יעדי ההשקעה, את דרגת הניסיון ואת הנכונות לשאת בסיכונים, ולפנות לייעוץ מקצועי בעת הצורך.
פיוז‘ן מדיה (Fusion Media) מדגישה, שהמידע המוצג באתר אינו בהכרח מדויק או ניתן בזמן אמת. המחירים והנתונים באתר אינם בהכרח מסופקים ע"י בורסות או שווקים, ועשויים להיות מסופקים על-ידי עושי שוק, ולפיכך עשויים להיות בלתי מדויקים ושונים ממחיר השוק בפועל עבור שוק נתון. המשמעות היא, שהמחירים משמשים לאינדיקציה אך אינם מתאימים למטרות מסחר. פיוז‘ן מדיה וכל ספק אחר של נתונים שמוצגים באתר, אינם נושאים כל אחריות בגין נזקים או הפסדים שספגת במסחר או בשל הסתמכותך על המידע באתר.
חל איסור על הפצה, שידור, שינוי, הצגה, רפרודוקציה או אחסון של הנתונים באתר זה או שימוש בהם ללא אישור מפורש בכתב מאת פיוז‘ן מדיה ו/או ספק הנתונים. כל זכויות הקניין הרוחני שמורות לבורסה ו/או לספקים המספקים את הנתונים שבאתר.
פיוז‘ן מדיה עשויה לקבל תגמול ממפרסמים המופיעים באתר, בהתאם לאינטראקציה שלך עם הפרסומות והמפרסמים.
הגרסה האנגלית היא גרסתו הראשית של הסכם זה ותשמש גרסה מכרעת בכל מחלוקת שתתגלע בין הגרסה האנגלית לגרסה העברית.
© 2007-2024 - כל הזכויות שמורות לפיוזן מדיה בע"מ